Kultni automobili čija su imena ostala zapamćena decenijama nakon prestanka njihove proizvodnje

0
Radiosarajevo.ba
Kultni automobili čija su imena ostala zapamćena decenijama nakon prestanka njihove proizvodnje
Foto: Wikipedia / Mercedes-Benz W123 (1976)

Prosječan vozač ne brine o aerodinamici, naslijeđu, snazi motora ili sposobnosti za vožnju van asfalta. Za većinu, automobil je automobil kao što je frižider frižider. Postoje trenuci kada automobil, iz različitih razloga, uspije preći iz osnovnog sredstva za prevoz u strast i, ponekad, kulturni simbol.

Prepoznat ćete ih kada se nađete na cesti: vlasnici se pozdravljaju, trepću svjetlima, zaustave se da porazgovaraju i zaustave se da pomognu kada imate kvar.

Evo nekih od automobila koji su postigli status kulta širom svijeta.

Bećirović: "Podržavati Ukrajinu znači imati pravno, moralno i historijski ispravan cilj"

Bećirović: "Podržavati Ukrajinu znači imati pravno, moralno i historijski ispravan cilj"

Volkswagen Beetle (1938)

Svojom svuda prisutnom pojavom, Volkswagen Beetle postao je jedan od najprikupljanijih automobila na svijetu. U Njemačkoj, predstavlja simbol automobilske kompanije koja je pobijedila sve prepreke i vratila se iz skoro potpune propasti nakon razornog rata. U Americi, ilustrovao je rastuću popularnost malih, ekonomičnih uvezenih automobila tokom 1960-ih i 1970-ih godina. U Meksiku, najviše je zapamćen kao taksi.

Beetle i dalje privlači pažnju. Čak i mala djeca koja nikada nisu upoznala svijet bez interneta pokazuju i smiješe se kada jedan prođe pored njih.

Citroën 2CV (1948)

Kao Mini i Beetle, Citroën 2CV je ušao u popularnu kulturu. To je model koji kolekcionari obožavaju kao četvorotočkaškog božanstva, dok tvrde da nije samo automobil, već način života. Široko govoreći, vlasnici 2CV-a vole da se igraju s njim; prošetajte bilo kojim automobilskim sajmom u Francuskoj i vrlo je malo vjerovatno da ćete pronaći dva identična 2CV-a.

Postaju obojeni u sve boje koje možete zamisliti (ponekad sve na istom automobilu), podignuti, spušteni, sa prednjim dijelom kao kod Traction Avant, pretvoreni u rat rodove i slično. Čak smo vidjeli i nekoliko koji su pogonjeni četverocilindričnim motorom iz GS-a.

Trabant 601 (1963)

Vozači su Trabant poslali u njemački tavan nakon pada Berlinskog zida. Istočni Nijemci su odjednom imali neograničen pristup znatno modernijim automobilima kao što su Volkswagenov Golf i Polo. Zapadni Nijemci nisu imali nikakvo interesovanje za kupovinu Duroplast karoserije sa dva vrata koja je prkosila modernim uvjerenjima. Vrijednost Trabanta počela je naglo opadati.

Danas, Berličani s entuzijazmom koriste imidž Trabanta kao automobila naroda Istočne Njemačke. Nekoliko kompanija iznajmljuje ih turistima, postoji cijeli muzej posvećen ovom modelu i čak smo vidjeli pipa za pivo napravljenu od njegovog dvotaktog, dvocilindričnog motora.

Mercedes-Benz W123 (1976)

Nedavno, mnogi vozači su smatrali Mercedes-Benz W123 samo jeftinim, solidnim oblikom transporta koji je ubrzavao s tromošću skorbutnog pomorca. Prethodnik današnjeg E-klase nedavno je udobno pronašao svoju novu ulogu kao pristupačan, svakodnevno voziv klasik. Njegov nasljednik, W124, nije daleko iza.

BMW M3 E30 (1985)

Originalni M3, baziran na E30, rođen je iz BMW-ove želje da uđe u drugu generaciju serije 3 u trkama turističkih automobila, te potrebe da proda barem 5.000 primjeraka zbog homologacije.

Široko proširen i spušten, legalni E30 stigao je s 200KS motorom zapremine 2.3 litre sa četiri cilindra. Specijalni modeli za homologaciju mogu biti teški za prodaju, ali kupci nisu mogli da se zasite M3. BMW je izgradio više od 17.000 primjeraka originalnog M3 tokom šest godina. Samoproklamovani provideri ultimativne vozačke mašine imaju puno razloga da mu se zahvaljuju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije