Kultni automobil s bosanskih cesta: Da li ste vozili Golf 2?
Volkswagenov Golf je automobil koji je dostigao svoju osmu generaciju, a u Bosni i Hercegovini se još uvijek "kunu" u jedno od najpopularnijih modela u našoj državi - kultni Golf 2.
Prva generacija Golfa je počela s proizvodnjom 1974. godine, a 'dvica' od 1982. godine. Nama još bitnije, druga generacija se od 1985. godine, pa sve do 1992. godine proizvodila u Sarajevu.
Interesantno je spomenuti kako se ovaj model automobila proizvodio u Vogošći, u bivšoj Tvornici automobila Sarajevo. Svake godine je 25 hiljada modela izlazilo na ulice. 1989. godine je srušen rekord, kada je TAS proizveo 37 hiljada automobila, a najviše je bilo, naravno, 'dvica'.
BHmeteo: Spremite lopate, sanke i zimsku opremu, a evo u kojim dijelovima BiH će vladati nevrijeme
Nažalost, početkom agresije na Bosnu i Hercegovinu, TAS je prestao s radom, i samim tim je stala produkcija ovog kultnog automobila u BiH.
Treba reći i da je umjesto svjetala sa strane automobila stajao tadašnji grb grada Sarajeva. Interesantno je i da su se retrovizori morali doplatiti i tretirali su se kao dodatna oprema.
Pogledajte hit snimak: Vozač BMW-a zapeo u snijegu, a onda se pojavio Golf "dvojka"
Verzije koje su se pravile u Sarajevu imale su 1.3, 1.6 (benzin) i 1.6 (dizel) motore.
I dan danas vidimo veliki broj ove generacije Golfa na našim cestama. Podaci koje je objavio Mondo 2020. godine kažu da registrovanih u BiH ima više od 60 hiljada, što je i više nego impresivno za automobil star više od 30 godina.
Prema podacima TRT-a, najbrži Golf 2 u BiH posjeduje Adnan Mehmedović iz Tuzle, a najskuplji model ikada prodan je koštao 93 hiljade eura (181,5 hiljada KM).
Ovaj kultni automobil će ostati kao znak jednog vremena u Bosni i Hercegovini, a i kao dokaz kvalitete rada u TAS-u. Vremenom će ovih automobila nestajati s ulica, ali će zauvijek ostati u memoriji svih u BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.