Jeste li znali: Mala "omča" od tkanine na sigurnosnom pojasu u automobilima ima važnu funkciju
Sve što vidite u vašem automobilu nije tamo slučajno već ima svoju svrhu. Od lako uočljivijih komponenti do onih na koje nikad ne obraćamo pažnju. Tako, bez obzira na vrstu sjedišta u vašem automobilu postoji karakteristika sigurnosnog pojasa koja je zajednička mnogim automobilima.
Jeste li ikad primijetili da pojasevi putnika u vašem automobilu imaju "omču" od tkanine blizu kopče, ali ne i vozačev (samo malo dugme ispod kopče)? Ova neobična sitnica ovdje je zapravo zbog vaše sigurnosti, a ponekad i praktičnosti, piše AutoKlub.
Premda nije definirana zakonskim standardom pa se ne nalazi u baš svim automobilima (kod nekih modela svi pojasevi imaju samo 'dugme' koje sprječava klizanje kopče), kod većine je "omča" karakteristična važnost pojasa.
Oglasio se BH Meteo: "Od večeras započinje utjecaj visinske ciklone", evo šta nam to donosi
Riječ je o takozvanoj "petlji za upravljanje energijom" čija je funkcija da kod intenzivnog sudara odvajanjem šavova i automatskim produžavanjem za nekoliko centimetara ublaži intenzitet pritezanja tijela putnika i tako dovodi do raspršavanja energije sudara i time teže unutrašnje povrede.
To je najveći, ali ne i jedini razlog zašto postoji "omča" na pojasu. Drugi je više praktične prirode, a taj je da kopča pojasa kod otkopčavanja putnika svaki put udari u središnji stup automobila, ili kad nema putnika da otpušten iritantno ne "zvecka" na lošijim cestama u kontaktu sa središnjim bočnim stupom. Na kraju, "omča" drži kopču na prikladnoj visini za vezanje (poput 'dugmeta' na pojasu vozačkog sjedala).
Znate li kako postaviti trokut nakon udesa? Stručnjak otkriva da 90 posto ljudi griješi
A,to je prvi razlog i zašto "omče" nema na vozačkom pojasu, jer se pretpostavlja da bi vozač uvijek trebao biti vezan ako vozi pa nema ni "zveckanja".
Drugi je važniji zašto je izostala: konstruktori za vozački pojas nisu predvidjeli da se "produžuje" za par centimetara kod intenzivnog sudara odvajanjem šavova i ublaži intenzitet pritezanja tijela također iz razloga sigurnosti.
Naime, ispred vozača za razliku od svih putnika stoji volan, papučice i konzola kokpita s instrumentima pa otpuštanjem pojasa može doći do udarca glavom u upravljač bez obzira na zračni jastuk i svaki je milimetar bitan. Dodatnih nekoliko centimetara otpuštanja vozačeva pojasa dovelo bi do većeg rizika od povreda.
Važno je razmišljati o položaju svake osobe u automobilu. Zato djecu držimo na zadnjem sjedištu sve dok ne budu visoki najmanje 155 cm, jer ih zračni jastuci suvozača mogu povrijediti u slučaju nesreće.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.