Jedinstven primjerak: Zašto se 30 godina stari Wartburg prodaje za 36.000 KM
Istočnonjemačka marka automobila Wartburg bila je popularna na našim prostorima. Robusni automobil, pokretan "smrdljivim" 2-taktnim motorom, bio je često predmetom posprdnih komentara, no vlasnici su znali kvalitete Wartburga 353 – robusnost, jednostavnost održavanja, kvalitet izrade, nisku cijenu…
Neposredno uoči pada Berlinskog zida, u sklopu otvaranja europskog istoka, Wartburg je dobio dotad neviđenu promjenu: 1988. godine predstavljen je model pokretan 1,3 litarskim Volkswagenovim motorom (58 KS), preuzetim iz Golfa "dvojke".
Foto: mobile.de
U novembru naredne godine (1989), dok je svijet promatrao otvaranje Berlinskog zida i kraj blokovske podjele svijeta, jedan žitelj tadašnjeg DDR-a kupio je novi karavanski Wartburg 1.3 Tourist.
Nažalost, nije stigao previše uživati u novom automobilu: Svega dva mjeseca kasnije preminuo je kupac iz Gross Pankowa, 140 kilometara udaljenog od Berlina.
Foto: mobile.de
Brigu o automobilu preuzeo je njegov sin. Da li iz pijeteta prema ocu ili nezainteresiranosti za Wartburg u situaciji kada su žitelji DDR-a došli u situaciju da voze zapadne automobile - tek Wartburg 1.3 Tourist je čitav životni vijek proveo u garaži.
Za 30 godina automobil je prešao svega 845 kilometara, ali je uredno održavan: Izmijenjene su tečnosti, ulja, filteri, svjećice, razvodni remeni, kočiona crijeva…
Također, sređene su kočnice, rezervoar očišćen, originalne istočnonjemačke gume Pneumant zamijenjene novim pneumaticima (U ležištu rezervnog točka još uvijek stoji originalni rezervni točak s "novom" 30 godina starom gumom Pneumant).
Foto: mobile.de
Skoro 30 godina stari, odnosno "novi" Wartburg izgleda besprijekorno, kako izvana tako i u unutrašnjosti zaštićenoj najlonima. Prava je atrakcija za ljubitelje oldtimera, klasu u koju će zakonski spadati za dva mjeseca, kada i zvanično navrši 30 godina.
Onda ne treba čuditi cijena koju je istakao sadašnji vlasnik. Ko želi Wartburg 1.3 Tourist morat će platiti 18.400 eura, odnosno skoro 36 hiljada maraka za automobil koji je bio višestruko jeftiniji kada je 1989. izašao iz fabrike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.