Hoće li Italija ostati bez masovne proizvodnje automobila
Italijanska autoindustrija u svijetu je poznata po egzotičnim automobilima, ali i magnetno privlačnim gradskim automobilima. Stvari će se uskoro itekako promijeniti.
Prvi čovjek FCA-e (Fiat Chrysler Automobiles), Sergio Marchionne, vraća se u Italiju i nastavlja u djelo sprovoditi svoju viziju transformacije kompanije. A ona po svemu sudeći uključuje gašenje velikoserijske proizvodnje jeftinih automobila poput vremešnog Punta, prenosi Index.hr pisanje Bloomberga.
Marchionne će 1. juna predstaviti novosti vezane uz poslovne aktivnosti u Italiji, a one navodno uključuju drastične promjene.
Fiat Punto: Ukida se njegova proizvodnja Foto: Fiat
Prva vijest je da se ukida proizvodnja Fiata Punto koji je usprkos dokazanim vrijednostima predugo na tržištu. Isto vrijedi i za najmanju Alfu, model MiTo. Tako će iz Torina i Napulja u budućnosti dolaziti osjetno skuplji proizvodi, poput Jeepovih modela i Maseratija. S druge strane, Panda je ipak suviše bitna da bi bila ugašena, pa će njena proizvodnja biti preseljena u Poljsku.
Fiat Panda Foto: Fiat
Marchionne time želi uvesti novine u poslovanje i prekinuti višedesetljetnu tradiciju proizvodnje pristupačnih automobila iz Italije. Njegova je ideja da iz Zapadne Europe dolaze isključivo premium modeli, a posebno Jeepovi koji na europskom tržištu bilježe osjetan rast popularnosti.
Konkretno, Jeep je uknjižio plus od 42 posto, ali zbog Fiatovog pada od 12 posto, taj efekt je većim dijelom poništen.
Iz tvornice u Torinu nekada je godišnje izlazilo i do 600.000 automobila, a sada je tiraž na nivou od oko 10 posto kapaciteta. Novi Maseratijev SUV trebao bi malo podebljati proizvodnju, dok će ostatak kapaciteta biti vjerovatno zatvoren. Talijanski sindikati spremni su reagirati, a trenutno samo izražavaju zabrinutost.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.