Futuristički automobili iz 50-tih godina prošlog stoljeća. Izgledaju kao da nisu s ove planete

0
Radiosarajevo.ba
Futuristički automobili iz 50-tih godina prošlog stoljeća. Izgledaju kao da nisu s ove planete
Foto: Ford / 1954 Ford FX Atmos

Pedesete godine prošlog vijeka bile su doba velikog optimizma na inovativnom planu.

I nigdje to nije bilo očiglednije nego u SAD-u gdje su se izvlačili jedan za drugim koncepti. Tih godina su se 'kao pečurke poslije kiše' rađali automobili inspirisani mlaznim lovcima i svemirskim raketama sa tehnologijom koja je u to vrijeme bila nezamisliva poput automatske vožnje, kontrole klime, izbjegavanje pješaka, plinske turbine i drugih.

Ako vam je ikada trebao dokaz da nema ničeg novog pod suncem kada su ideje u pitanju, pogledajte ove konceptualne automobile stare 70-ak godina.

Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'

Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'

1951 Buick Le Sabre

Jedan od najranijih konceptnih automobila na svijetu, Le Sabre, proizašao je iz plodne mašte šefa dizajna GM-a Harleya Earla (1893-1969), koji ga je koristio kao svoj svakodnevni automobil nakon što je postao suvišan na jednom sajmu.

Imao je električni pogon vrata i prozora zajedno sa tvrdim krovom koji se automatski podiže u slučaju kiše. Impresivno zar ne? 

1951 Buick Le Sabre
Foto: GM: 1951 Buick Le Sabre

1953 Ford XL500

Sa automatskim mjenjačem na dugme, Ford XL-500 je vozačima trebalo da objezbjedi vožnju bez napora.

To bi bilo kao da vozite zdjelu za zlatnu ribicu, a klima uređaj bi spriječio da se kabina previše zagrije. Standardna oprema uključivala je telefon i ugrađene utičnice.

1953 Ford XL500
Foto: Ford: 1953 Ford XL500

1954 Buick Wildcat II

Sa svojim "letećim" prednjim dijelom i konstrukcijom od staklenih vlakana, Wildcat II je definitivno bio automobil budućnosti kada se pojavio 1953. - iste godine kada i originalna Corvette.

Obratite pažnju na srednji dio ovog koncepta i uvidjet ćete koliko je sličan najranijim Corvetama.

1954 Buick Wildcat II
Foto: GM: 1954 Buick Wildcat II
Lamborghini 400 GT: Omaž godišnjici slavnih The Beatlesa

Lamborghini 400 GT: Omaž godišnjici slavnih The Beatlesa

1954 De Soto Adventurer II Coupé

Zadatak ovog limenog ljubimca je da u isto vrijeme bude super sklisak, a ne razmetljiv.

Kao rezultat toga, čiste linije Adventurera su vrlo potcijenjene, ali ta stražnja svjetla inspirisana naknadnim sagorijevanjem daju nagovještaj onoga što će doći s kasnijim Chrysler konceptima.

1954 De Soto Adventurer II Coupé
Foto: Ford: 1954 De Soto Adventurer II Coupé

1954 Ford FX Atmos

FX predstavlja skraćenicu za Future Experimental. Koplja na prednjoj strani predstavljala su antene koje su pomogle u kontroli automobila kako bi spriječio sudare. 'Atmos' je uzet iz atmosfere, za koju je Ford rekao da je "došla iz slobodnog i neograničenog kreativnog razmišljanja".

Sa staklenom nadstrešnicom, troje sjedišta i par peraja ličio je na neku vrstu letećeg automobila.

1954 Ford FX Atmos
Foto: Ford: 1954 Ford FX Atmos

1954 GM Firebird I

Ovo je bio prvi od tri Firebird koncepta. Imao je upravljački sistem sa jednim štapom bez volana, gasa i kočnice.

Budući da se nalazio u sredini automobila, njime su mogli upravljati vozač ili suvozač. Energija je dolazila iz plinske turbine koja se mogla koristiti za napajanje kuće preko ugrađenog generatora.

1954 GM Firebird I
Foto: GM: 1954 GM Firebird I

1955 Ford Mystere

Ne biste htjeli da postavljate novo vjetrobransko staklo na ovu ljepoticu, jer bi to bila zaista velika grehota. Kabina je bila klimatizovana, a struja je dolazila iz gasne turbine postavljene pozadi. Automobil vrijedan divljenja...

1955 Ford Mystere
Foto: Ford: 1955 Ford Mystere

1955 Lincoln Futura

Najpoznatiji po glavnoj ulozi u originalnom Batman serijalu, Futura je izgledala upravo onako kako joj i ime kaže - futuristički, zahvaljujući svojim dvostrukim kupolama od pleksiglasa zajedno sa perajima sprijeda i pozadi.

Ford je potrošio 250.000 dolara na izgradnju ovog koncepta pokretanog V8 od 300 KS koji je takođe imao i automatski mjenjač na dugme.

1955 Lincoln Futura
Foto: Ford: 1955 Lincoln Futura

1956 Buick Centurion

Zadnji kraj ovog automobila je očigledno inspirisan mlaznim lovcem, sa svim njegovim linijama koje se spajaju na jednom mjestu.

Umjesto retrovizora u repu je bila kamera koja je prenosila slike na ekran na instrument tabli. U međuvremenu, cijeli gornji dio automobila bio je od stakla, sa samo nekoliko tankih stubova koji su doprinijeli njegovoj krutosti.

1956 Buick Centurion
Foto: GM: 1956 Buick Centurion

1956 GM Firebird II

Ako je sam Firebird izgledao nepojmljivo u to vrijeme, to nije bilo ništa u poređenju sa nastavkom koji je također išao na plinsku turbinu.

Napravljen od titanijuma, Firebird II je dizajniran da se vozi na vođenim putevima – tako da je bio preteča današnjih potencijalnih autonomnih automobila.

1956 GM Firebird II
Foto: GM: 1956 GM Firebird II

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije