Drastičan pad prodaje Teslinog Cybertrucka: Muskove druge firme kupuju ovaj model
Nekada uzbuđenje oko Teslinog Cybertrucka, koji je simbolizirao tehnološki iskorak i odvažno marketinško samopouzdanje, sada je gotovo u potpunosti nestalo.
Unatoč početnim najavama o milijunskim rezervacijama i ambicioznoj godišnjoj proizvodnji od 250.000 primjeraka, stvarnost je daleko skromnija. Prema podacima Cox Automotivea, Tesla je u prvih devet mjeseci 2025. isporučila samo 16.097 Cybertruckova, što je pad od 38 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Prodajne brojke pokazuju pad kroz godinu u prvom kvartalu prodano je 6.406 vozila, u drugom 4.306, a treći kvartal donosi blagi oporavak s 5.385 isporuka, ponajviše zahvaljujući kraju razdoblja državnih poreznih olakšica. Ipak, i taj rezultat je 62 posto lošiji nego u istom razdoblju 2024. godine. Održi li se ovaj trend, Tesla bi 2025. mogla završiti s tek oko 20.000 isporučenih vozila, što je manje od polovice prošlogodišnjeg učinka.
Novinarka Mirza Vranj traži pomoć: Nakon reakcije na antibiotike vraćaju je kući, a stanje sve gore
U bilo kojoj drugoj kompaniji takvi bi rezultati izazvali ozbiljnu uzbunu, no Elon Musk ima posebnu poziciju njegove druge kompanije, SpaceX i xAI, počele su kupovati Cybertruckove kako bi njima zamijenile postojeće flote vozila. Deseci primjeraka već su isporučeni u SpaceX-ovu bazu u Teksasu, dok su drugi viđeni i ispred sjedišta Muskovog AI startupa.
Glavni inženjer Cybertrucka, Wes Morrill, na platformi X je izrazio zadovoljstvo što se unutar Muskovih firmi prelazi s vozila na benzin na električne pick-upove, istaknuvši da je to bio dio originalne ideje razvoja. Ipak, iza te objave krije se i manje ugodna istina, Tesla ima ozbiljan višak neprodanih vozila, a potražnja među američkim kupcima opada.
Cybertruck, koji se nekad doživljavao kao futuristički hit, sve se više percipira kao nišni proizvod. Njegov agresivan dizajn, nekad prednost, sada odbija tradicionalne kupce pick-upova, a njegova praktičnost ne može konkurirati klasičnim benzinskim modelima. Dodatno, sve izraženija politička podjela oko Muska sužava bazu lojalnih kupaca što je ozbiljan problem za kompaniju koja je godinama profitirala na imidžu brenda.
I dok bi većina proizvođača u sličnoj situaciji pribjegla snižavanju cijena, Tesla to zasad izbjegava jer bi to značilo priznanje da Cybertruck više nije tržišni uspjeh, već sve više postaje teret.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.