Barcelona: Seat želi dostojno obilježiti 60. rođendan španskog Fiće
Kompanija Seat, danas u sastavu koncerna Volkswagen, sprema se tokom sajma u velikom stilu obilježiti jubilej – 60 godina od početka proizvodnje modela 600.
Ko ne zna, Seat 600 je španski Fićo, odnosno licencna verzija Fiata 600.
S traka tvornice u Barceloni 8. juna 1957. izašao je prvi primjerak Seata 600 koji se od italijanskog originala razlikovao tek po amblemu na licu vozila a koštao je 65.000 pezeta (današnjih 390 eura).
Foto: Seat
Dok su španski i jugoslovenski Fićo počeli život skoro u isto vrijeme (1957), Seat 600 je penzionisan 12 godina prije kragujevačkog blizanca.
Foto: Seat
Kada je 3. augusta 1973. godine u tvornici Zona Franca de Barcelona, napravljeno posljednje 783.745. vozilo, radnici su razvili transparent na kojem je pisalo "Rođen si kao princ, a umireš kao kralj".
Seat 800 je 4-vratni Fićo
Početkom 60-ih godina prošlog stoljeća španski derivat Fiata 600 nije se mogao nositi sa prostornijim francuskim "narodnim automobilima" poput Citroënovog 'spačeka' i Renaulta 4 koji su, uz to, imali praktičniji pristup zadnjoj klupi.
Zato je katalonski proizvođač, u suradnji s lokalnim karoseristom Costom, napravio jedinstveni Seat 800, 4-vratnu izvedbu produženu 18 cm.
Seat 800 (Foto: Seat)
U "repu" je ostao vodom hlađeni 767-kubični motor snage 29 konja koji je automobilu dužine 3475 milimetara omogućavao postizanje maksimalnih 108 km/h.
Do 1967. godine napravljeno je 18.200 primjeraka 4-vratnog Fiće koji je bio popularan među španskim taksistima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.