Automobilska industrija u krizi: Njemački proizvođači najviše pogođeni
Njemački proizvođači automobila su dugo pod rastućim pritiskom sa svih strana i to se vidi u brojkama: profit u trećem kvartalu 2025. pao je najviše od vremena svjetske finansijske krize.
Prodaja vozila Wolkswagena, BMW-a i Mercedes ostala je, doduše stabilna, ali dobit od 1,7 milijardi eura (3,3 milijardi KM) prije otplate kamata i poreza bila je 76 posto manja nego u trećem kvartalu prošle godine, prenosi dpa.
To je ujedno najmanja dobit od trećeg tromjesečja 2009. godine, navodi konsultantska kuća Ernst&Young (EY).
Požar u Domu penzionera u Tuzli: Tužilaštvo TK otkrilo prve detalje iz istrage
EY navodi i da nijedna druga zemlja s velikim proizvođačima automobila nije zablježila toliko slab rezultat, mada je cijela branša u krizi.
Naime, 19 globalno najvećih proizvođača malo je povećalo prihode u međugodišnjem poređenju, na ukupno 531 milijardu eura (1 bilion), ali to se poslije kamata i poreza svelo na 18,9 milijardi (36,97 milijardi KM), najmanje od 2018.
Prvi put u 88 godina: Volkswagen zatvara fabriku u Njemačkoj
"Globalna automobilska industrija je u dubokoj krizi, ali u ovom trenutku posebno loše prolaze njemačke kompanije," rekao je ekspert EY Constantin Gall.
On klizanje automobilske industrije pripisuje općoj slabosti premijum segmenta, carinskoj politici SAD-a, negativnim efektima kursnih razlika, velikim ulaganjima u električne automobile koja se još ne isplaćuju, kao i velikim troškovima restrukturiranja.
"Sve to je pokrenulo savršenu oluju, naročito za njemačke proizvođače," rekao je Gall.
Previranje je posebno uočljivo na najvećem tržištu automobila, u Kini, gdje je prodaja njemačkih brendova u trećem kvartalu pala za devet posto.
Udio kineskog tržišta u izvozu njemačkih firmi pao je na 29 posto, s 30 posto iz 2020. Gall ukazuje da je kinesko tržište postalo izuzetno konkuretno, kao i da je zbog ekonomske krize prodaja u premijum segmentu slabija nego prethodnih godina.
Istovremeno, prodaja električnih automobila snažno raste, ali tu kineski kupci očigledno prednost daju domaćim proizvođačima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.