Tri Francuska AWACS-a nisu uspjela pronaći ostatke Airbusa A330
Radiosarajevo.ba
Brazilski dužnosnik je izjavio kako pronađeni ostaci aviona uopće ne pripadaju nestalom Airbusu, jer dio materijala pronađenog na površini mora ne odgovara ovom francuskom avionu. Ramon Borges Cardoso kazao je ranije da su krhotine aviona pronađene, ali da one ne pripadaju Airbusu A300, potkrijepivši to primjerom drvenih paleta pronađenih u moru, koje francuski avion nije imao, prenosi BBC.
Brazilske ekipe za potragu i spašavanje nastavile su peti dan zaredom pretraživati uzburkane vode Atlantskog okeana ne bi li pronašli ostatke nestalog aviona Air Francea, ali ustanovilo se da su dosad pronađeni predmeti u stvari otpad.
Izvršni direktor Air Francea Pierre-Henri Gourgeon u međuvremenu je izvijestio rodbinu nestalih putnika, kako više ne postoji nada da je itko preživio pad aviona te rekao kako avion raspao ili u zraku, ili pri padu u more. Ostali dužnosnici tvrde kako je sigurno da avion nigdje nije sletio.
Dok brazilski ratni brodovi pretražuju Atlantski okean na mjestima pronalaska ostataka, tri nova brazilska ratna broda i jedan francuski brod opremljen malim podmornicama, na to područje trebali bi stići kroz nekoliko narednih dana. Cardoso je rekao kako gorivo pronađeno na morskoj površini, vjerojatno pripada avionu, ali je istaknuo i kako velika masna mrlja, koja je uslikana na tom području, dolazi najvjerojatnije s broda. Na kraju je kazao kako se potraga nastavlja, a glavni njezin cilj sada je pronaći tijela putnika, ali spasiteljima u prilog ne ide vremenska prognoza, koja za danas najavljuje loše vrijeme iznad tog dijela Atlantskog okeana.
- Vrijeme nam ističe u pronalasku ostataka aviona, prije nego li se oni previše rašire po moru, ili potonu na njegovo dno, kazao je francuski vojni glasnogovornik Christophe Prazuck te dodao kako je prioritet locirati olupinu aviona, prije potrage za crnim kutijama. No, francuski dužnosnici, već su izjavili kako je vrlo lako moguće da potraga neće pronaći crne kutije, a naglasili su kako još uvijek ne znaju ni što je uzrokovalo pad aviona.
Zasad se istražitelji oslanjaju na automatske poruke zaprimljene prije nestanka aviona, ili njegovog pada, koje sugeriraju otkazivanje svih sistema u avionu, dok je letio kroz nevrijeme. Istražitelji sugeriraju kako su se senzori za brzinu ili ugasili ili zamrznuli, što je prouzrokovalo krivo očitanje podataka u računalnim sistema aviona. Ukoliko je to bio slučaj, avion je mogao, ili naglo usporiti, ili naglo ubrzati leteći kroz nevrijeme, što ga je moglo ili rastrgati zbog prevelike brzine, ili srušiti zbog premale.
Na internetskoj stranici časopisa Aviation Herald piše da je avion uputio niz automatskih poruka unutar četiri minute, prijavljujući greške na sistemu i naglo poniranje letjelice. Po New York Timesu, nisu radili pokazivači brzine jer je Airbus poslao upozorenje zračnim prijevoznicima da piloti slijede "ustanovljenu proceduru" ukoliko posumnjaju da ne rade indikatori brzine.
The Wall Street Journal i Le Monde ističu da brzina u kombinaciji s olujom u zloglano opasnom tropskom području predstavlja potencijalni čimbenik u padu aviona.
FENA
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.