'To su alarmantni podaci': Nijemci sve nezadovoljniji svojim obrazovnim sustavom
Prema jednom ispitivanju, kvaliteta obrazovanja na njemačkim školama je u drastičnom padu. Glavni razlog je nedostatak nastavnog osoblja, ali i sve veći izazovi s djecom koja kod kuće ne govore njemački.
Samo 27 posto ispitanika obrazovnom sustavu u Njemačkoj daje najbolju ocjenu. 2014. je tu ocjenu još dalo 38 posto građana. Prema ispitivanju Instituta za njemačko gospodarstvo (IW), koje je provedeno po nalogu Inicijative za novo socijalno tržišno gospodarstvo (INSM), 79 posto ispitanika je izjavilo kako se obrazovni sustav pogoršao nakon pandemije koronavirusa. "To su alarmantni podaci", kaže stručnjak IW-a Ludger Wößmann.
Više novca za pogođene škole
Prema podacima tzv. Obrazovnog barometra IW-a, obrazovni sustav se posebice pogoršao u segmentima kvalitete nastave, integracije i općeg obrazovanja. "Ovi podaci pokazuju da nam je prijeko potreban drastični zaokret kada je u pitanju obrazovna politika", rekla je ministrica obrazovanja Bettina Stark-Watzinger.
Šta se dešava u europskoj metropoli? Vlasti ne mogu zaustaviti egzodus stanovništva iz grada
Ona je saveznim pokrajinama, u čijoj nadležnosti je obrazovanje, obećala "snažnu podršku". U planove savezne vlade spada i proglašenje oko 4.000 škola s visokim udjelom socijalno zapostavljanih učenika u "škole s početnim šansama". U tim obrazovnim ustanovama bi se posebna pažnja posvetila temeljnim znanjima poput čitanja, pisanja i računanja.
"Savezna vlada i savezne pokrajine mogu zajednički skrbiti za povećanje životnih šansi bez obzira na socijalnu pozadinu učenika", rekla je Stark-Watzinger.
Lijepe vijesti: U tri njemačka grada djeca u školama mogu učiti bosanski jezik
Nema odgovora na izazove koje sa sobom donosi useljavanje
Prema studiji su najveći uzroci za pad kvalitete obrazovanja nedostatak nastavnog osoblja i premalo novaca. Institut za njemačko gospodarstvo IW) smatra da njemački obrazovni sustav nije spreman ni za izazove koje donosi doseljavanje stranaca. "Vrtići i škole još nisu našli adekvatne odgovore na činjenicu da su njemačke škole posljednjih godina postale heterogenije, da sve veći broj učenika kod kuće ne govori njemački te da odrasta u kućanstvima u kojima praktički nema knjiga", rekao je Axel Plünnecke iz IW-a.
Rezultat toga je da je razina znanja posebice pala kod djece iz migrantskih obitelji ili obitelji u kojima roditelji ne posjeduju više obrazovanje. Stručnjaci IW-a traže uvođenje obveznog predškolskog odgoja za svu djecu koja ne govore ili loše govore njemački. Kršćansko-demokratska unija (CDU) traži uvođenje kazni za roditelje koji svoju djecu na šalju u vrtiće gdje mogu naučiti njemački.
Najbolje obrazovanje se, prema studiji, nudi u školama u Bavarskoj, Saskoj i Tirinškoj, a najgore u Berlinu, Brandenburgu i Bremenu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.