Sudar vozova u Grčkoj: Objavljeni razgovori sa mašinovođom
Grčki mediji objavili su dijalog između mašinovođe putničkog voza "Intercity 62" i šefa stanice u Larissi.
Kao što se može videti iz kratkih razgovora, šef stanice ga upućuje da uđe na kolovoz i nastavi put sa linije Solun – Atina, gdje je već saobraćao komercijalni voz, piše Blic.rs.
Kako navodi Prototema, mašinovođu nije iznenadilo crveno svjetlo koje je vidio ispred sebe, jer svjetlosna signalizacija ne radi. Naime, kako su rekli izvori, šef stanice nije ni shvatio da je voz ušao u suprotni kolosijek, pa nije bilo šanse da ispravi svoju grešku u preostalih nekoliko minuta. Pomenuti site je prenio razgovor, koji je izgledao ovako:
Lijepe vijesti iz GRAS-a: Tramvaj od Ilidže do Baščaršije ponovo u funkciji
Mašinovođa: "Da li se čujemo, Larissa?"
Šef stanice: "Čujemo se. Sa brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros".
Mašinovođa: "Odlazim?"
Šef stanice: "Odlaziš, odlaziš".
Mašinovođa: "Urađeno, prijatno veče".
Načelnik stanice: "Srectno".
Prototema je objavila i razgovor između šefa stanice i skretničara, koji otkriva šta se dogodilo:
Skretničar: "Da li da se vratim?"
Šef stanice: "Ne, ne kao što jeste, jer slijedi 1564".
Skretničar: "Gotovo, pa, ostaviću kako je dijagonalno".
Ovaj kratak razgovor otkriva šta se zaista dogodilo: skretničar je pitao šefa stanice da li treba da okrene ključ pravo, da bi voz nastavio normalnom linijom, bez problema. Međutim, šef stanice mu je rekao da će lokalni voz koristiti dijagonalu, što je i učinio. Ali onda je šef stanice zaboravio da okrene ključ, pa je Intercity ušao u suprotan kolosijek.
Dijalozi su formalni, pošto mašinovođe nisu imale razloga da dovode u pitanje naredbu upravnika stanice, jer su verovali da je kontaktirao svog kolegu na sledećoj stanici, u Neos Porosu, i smatrali da je linija slobodna.
Napominje se da je ovog dana zabilježeno nekoliko tehničkih problema, uslijed kojih su delovi linija u intervalima bili zatvarani.
Sam Intercity je krenuo u 22 sata i 48 minuta sa zakašnjenjem od 48 minuta sa železničke stanice Paleofarsalo i stigao je na "susret smrti" sa komercijalnim vozom nekoliko minuta poslije 23 sata.
Šef stanice, nakon što je prvobitno tvrdio da je "zaključao" voz na pravoj liniji, "ali nije poslušao sistem", priznao je svoju fatalnu grešku u ispitivanju i suočava se sa teškom optužnicom za ubistvo iz nehata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.