Potonuo veliki teretni brod sa 3.000 automobila: Šteta skoro pola milijarde eura
Daleko od obale Aljaske, u tišini hladnog Pacifika, prošle je sedmice potonuo golemi teretni brod Morning Midas, a s njim i više od 3.000 automobila.
Među njima su bile stotine električnih i hibridnih vozila kineskih proizvođača poput Cheryja i Great Wall Motora. U pitanju nije tek još jedan brodski incident, nego nova epizoda u rastućoj sagi o problematici transporta auta s baterijama i požarima na njima.
Vatra je izbila 3. juna na jednoj od paluba s elektrificiranim vozilima. Posada od 22 člana brzo je evakuirana, ali požar nije bilo moguće obuzdati. Nakon gotovo tri sedmice borbe s vatrenom stihijom i sve većom štetom, Morning Midas 23. juna zauvijek je nestao u morskoj dubini. Iza sebe je ostavio ogromnu rupu u bilancama proizvođača, logističara, ekologa i, naravno, osiguravatelja.
Njemački div ima velike planove u BiH: Investicija od 90 miliona eura
Na brodu je bilo tačno 3159 vozila, a među njima se, prema otkrivenim podacima, nalazilo između 681 i 861 hibrida te 65 do 70 potpuno električnih automobila. Svi su bili iz Kine, a destinacija je bila Meksiko, sve važnije odredište za kinesku autoindustriju koja agresivno širi izvoznu mrežu izvan Azije.
Iako se ukupna vrijednost izgubljenog tereta procjenjuje na oko 120 miliona dolara (oko 102 miliona eura), pravi trošak ide daleko iznad te brojke. Anderson Economic Group procjenjuje da bi ukupni gubici mogli dosegnuti 559 miliona dolara (oko 474 miliona eura).
Troškovi izvlačenja olupine, sanacija okoliša, poremećaji u opskrbnim lancima, izgubljeni profiti lokalnih trgovaca i logističkih tvrtki, svi ti elementi ulaze u konačan račun, koji i dalje raste.
Ovo je treći veliki incident ovakvog tipa u samo nekoliko godina. Nakon što je 2022. Felicity Ace potonuo s više od 4000 luksuznih automobila, među njima i brojnim Porscheima i Bentleyjima, a 2023. se zapalio Fremantle Highway s gotovo 4000 vozila, sada i Morning Midas doprinosi rastućem trendu morskih katastrofa koje otkrivaju ranjivost transporta automobila.
Posebnu zabrinutost izaziva činjenica da se vatra proširila s palube na kojoj su bila električna vozila. Iako još nema službene potvrde uzroka, ovaj je scenarij identičan ranijim slučajevima u kojima se sumnjalo na samozapaljenje litij-ionskih baterija. Ali problem nije samo tehničke naravi. Rastuće globalne ambicije kineskih proizvođača vozila uključuju i širenje na tržišta Latinske Amerike i Europe, što znači dulje transportne rute, više brodova i više rizika, piše Jutarnji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.