Novi izvještaji o padu aviona MH370 Malaysia Airlinesa: Pilot je sve isplanirao?

0
Radiosarajevo.ba

Pilot kobnog leta aviona MH370 Malaysia Airlinesa, koji je nestao prije sedam godina, pažljivo je isplanirao putanju aviona kako ne bi ostavio tragove kojim putem se kretala letjelica prije nego što se srušila u Indijski okean.

Pilot Zaharie Ahmad Shah, koji je prema ranijim izvještajima bolovao od kliničke depresije, namjerno je promijenio smjer kretanja i ubrzao avion jer nije želio dati jasnu ideju kamo se zaputio, tvrdi vazduhoplovni inženjer Richard Godfrey, piše Jutarnji.hr.

Boeing 777 nestao je s radara 8. marta 2014. godine na letu iz Kuala Lumpura za Peking, a do danas je nepoznata sudbina aviona i 239 putnika i članova osoblja.

Foto: EPA-EFE: MH370 Malaysia Airlinesa

Avion se iznenada izgubio s radara promijenivši smjer leta i umjesto toga je zabilježen tek na vojnom radaru iznad Malaškog tjesnaca prije nego što je zauvijek izgubljen.

"Kako avion ne bi bio otkriven, pilot je izbjegavao dati jasnu ideju o tome koju putanju je odabrao često mijenjajući smjer letenja", napisao je Godfrey u izvještaju.

Ističe da bi se putanja aviona MH370 mogla ucrtati uz pomoć podataka iz WSPR-a, slabog širenja signala, globalnog radijskog sistema koji prati i otkriva avione dok prolaze signale postavljanjem 'eletroničkih putnih žica'.

"WSPR je poput gomile žica ili laserskih zraka, ali one djeluju u svim smjerovima preko horizonta do druge strane svijeta", izjavio je Godfrey za Airline Ratings.

"Let je prešao osam tankih žica dok je prelijetao Indijski okean, što je u skladu s prethodnim istraživanjima koja su se usmjeravala na putanju leta", rekao je.

On tvrdi da je pilot Shah koristio putne tačke kako bi se kretao 'neslužbenim putanjama i tako izbjegao da zrakoplov bude otkriven'.

"Čini se da je pilot znao za radno vrijeme radara Sabang i Lhokseumawe i to vikendom navečer, u vrijeme slabijeg međunarodnog prometa kada radari neće biti aktivni", tvrdi u svom izvještaju

"Također, izgleda da je putanja pomno planirana jer je pilot izbjegavao rute komercijalnih letova. Nije bio toliko zabrinut zbog potrošnje goriva, više je napora uložio u ostavljanje lažnih tragova. Značajan broj promjena rute i brzine sugerira da je pilot tijekom leta bio aktivan. bilo više promjena brzine od očekivanog broja", tvrdi Godfrey.

Prijatelji pilota u ranijim novinskim izvštajima tvrdili su da je pilot usamljen i tužan te se vjeruje da je bolovao od kliničke depresije.

Foto: EPA-EFE: MH370 Malaysia Airlinesa

Uprkos četverogodišnjim naporima za pronalazak aviona koji su koštali 200 milliona dolara, ostaci malezijske letjelice nikada nisu pronađeni. Riječ je o jednoj od najvećih misterija vazduhoplovstva.

Iako avion nikada nije lociran, njegovi ostavi izvađeni su iz mora kod Mauricijusa, Madagaskara, Tanzanije i Južnoafričke Republike.

U martu ove godine analiza dijela olupine, pronađenog u augustu 2020., izazvala  je pozive za organizovanjem nove potrage za avionom.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak