Korisnici se žale na privatnost: Osumnjičenom za ubistvo u SAD "presudio" detalj sa ruksaka?
Izvršni direktor kompanije koja proizvodi vrhunske ruksake rekao je da su on i njegovi zaposlenici dobili prijetnje nakon izvještaja da je kontaktirao policijsku liniju za dojavu kada je uočio jednu od torbi kompanije na snimku za nadzor pucnjave generalnog direktora UnitedHealthcarea Briana Thompsona.
Peter Dering, osnivač i izvršni direktor kompanije Peak Design sa sjedištem u San Francisco, izdao je saopštenje u petak 13, nakon što je rekao za New York Times u izvještaju objavljenom 5. decembra da je kontaktirao policiju čim je vidio fotografije torbe. Dering je također za Times rekao da će, ako policija zatraži pomoć, "sa svojim općim savjetnikom provjeriti koje informacije bi mogao objaviti bez kršenja smjernica o privatnosti kompanije".
“Privatnost naših kupaca shvatamo ozbiljno. Na društvenim mrežama se dijele dezinformacije koje su izazvale mnoge ozbiljne prijetnje po sigurnost ne samo mene, već i naših zaposlenika”, rekao je Dering u izjavi . “Molim vas da razmotrite činjenice koje ovdje iznosimo i nastavite da ulijevate povjerenje u Peak.”
Dragan Bursać: Od Luburića do Primorca, krivi smo mi što šutimo!
Dering je za Times rekao u priči od 5. decembra da je osoba na liniji za dojavu koja je odgovorila na njegov poziv rekla da je bilo "stotine" poziva u kojima je siva torba koju je nosio navodni napadač Luigi Mangione identifikovana kao predmet Peak Design-a.
Ipak, neki su se oglasili na društvenim mrežama i nazvali Deringa "cinkarošom". Jedan korisnik TikTok-a predložio je vlasnicima Peak Design torbi da uklone serijske oznake na svojim torbama, a drugi su predložili vraćanje torbi.
Standardno je da kompanija dijeli informacije o klijentima kao odgovor na sudski nalog ili sudski poziv, kaže Greg Ewing, advokat za zaštitu privatnosti podataka u Washingtonu, DC.
"To je pristup koji je većina kompanija spremna da zauzme u ovoj situaciji", rekao je on.
Da li kompanije krše privatnost potrošača?
Usred zabrinutosti za podatke i privatnost, korisnici su postavili pitanje šta praćenje serijskih brojeva znači za kupce koji preprodaju proizvode ili kupuju polovne.
"Šta ako mi je neko ovo dao na poklon i sad idem u zatvor jer su počinili zločin, jer si htio nekome reći da je to moj ranac? To je veoma zastrašujuće", objavio je jedan korisnik TikToka na platformi društvenih medija.
Juing je rekao da je takav scenario moguć. Problem je što su kompanije ograničene podacima koje prikupljaju i, u slučaju Peak Designa, podaci se dobrovoljno registruju. Ako se proizvod proda, a ne ponovo registruje, informacije se mogu pratiti do onoga ko je prvi izvršio kupovinu.
Još jedan korisnik TikTok-a objavio je u videu: "niko ne želi da spasiš dan." Korisnik se pitao kojim informacijama kompanija ima pristup.
"Nisi morao nikome ni o čemu pričati", rekao je korisnik.
Ewing je rekao da je uobičajeno da kompanije prikupljaju informacije o svojim klijentima u marketinške svrhe. U slučaju Peak Design-a, neki kupci su registrovali proizvode kako bi dobili garanciju. Peak Design je dodao da "serijalizacija" svojih proizvoda omogućava kompaniji da prati probleme sa proizvodima, uključujući nedostatke.
"Praćenje kupovina je tehnika provođenja zakona već decenijama. Oni samo mogu dobiti nalog za pristup podacima ako kompanija to odbije", komentirao je korisnik TikToka.
Ovaj incident može biti sličan kao da policajci prate automobil koji prolazi kroz mjesto zločina, sugerirao je Ewing. Automobili se registruju preko država i korporacija, što ih čini lako dostupnim do njihovih vlasnika.
"To je slična ideja", rekao je Ewing. "U našoj ekonomiji, našem svijetu, određene stvari moraju biti registrovane. Postoje određene stvari koje su opciono registrovane — potrošački proizvodi, kao što je ovaj, su jedan od njih."
Ewing je dodao da je Dering poduzeo odgovarajuće korake u skladu sa zakonom i napomenuo da potrošači koji su zabrinuti za privatnost ne moraju otkriti svoje lične podatke, piše CNN.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.