Kineski investitori sve manje prisutni u Europi: Šta stoji iza opadanja broja akvizicija u 2023.?
Nakon straha da će kineski investitori prije deset godina preuzeti veliki dio evropske industrije, stvari su se značajno promijenile.
Kineske kompanije su prošle godine u Europi preuzele 119 domaćih, što je za 20 manje u odnosu na prethodnu godinu i gotovo 200 manje u odnosu na rekordnu 2016. godinu. Ukupno kinesko ulaganje od približno dvije milijarde dolara nije ni blizu polovine iz prethodne godine, pokazuje istraživanje konsultantske kompanije Ernst & Young (EY).
Iako su ove brojke procjene jer su detalji većine kineskih akvizicija nepoznati, jasno je da broj akvizicija i ukupna vrijednost ulaganja neprestano opadaju od 2017. godine. Stručnjaci objašnjavaju ovaj pad promjenom kursa u Pekingu, gdje vlast godinama usporava odljev kapitala u inostranstvo, a napetosti između Kine i Zapada također su porasle. Nadalje, i sama kineska ekonomija izgubila je na tempu rasta.
Dragan Marković tužio Rukometni savez Bosne i Hercegovine
Unutar ovog općeg trenda, Njemačka, Švicarska i Austrija predstavljaju izuzetak jer su u tim zemljama kineske akvizicije porasle prošle godine. U Njemačkoj je zabilježeno 28 preuzimanja u vrijednosti od 202 miliona dolara, što je dvostruko više nego u 2022., ali i najmanje od 2010. godine. Švicarska i Austrija također su bilježile povećanje broja kineskih akvizicija, iako iz relativno niskih brojki.
Iako je Kina druga najveća svjetska ekonomija, nije među vodećim igračima u korporativnim ulaganjima u Njemačkoj, zauzimajući deveto mjesto iza Švicarske, Austrije i Luksemburga. S druge strane, američke kompanije prednjače s 225 preuzimanja.
Jedan od najvećih gradova na svijetu možda će ostati bez vode
Sun Ji, stručnjakinja za Kinu u EY, povećani pad kineskih ulaganja pripisuje rastućem političkom nepovjerenju s kojim se kineske kompanije suočavaju u Europi i na Zapadu. "Potencijalni kineski investitori vrlo pažljivo provjeravaju može li izbor kandidata za preuzimanje izazvati otpor vlasti i javnosti," istaknula je. Prema njezinoj procjeni, kineske kompanije će u narednim godinama vjerojatno preferirati izgradnju vlastitih pogona u Europi umjesto velikih akvizicija postojećih kompanija, piše dpa.
Posebno su zanimljive za kineske proizvođače automobila i baterija zemlje poput Mađarske, Španjolske, Francuske i sjevernih europskih zemalja zbog atraktivnih subvencija, brzog odobravanja projekata i jeftine energije.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.