Svjetski medij o kontroverznom Thompsonu: "Fašistički pozdrav pjevača priziva krvavo doba"
Hrvatski pjevač Marko Perković, poznat kao Thompson, ponovo izaziva pažnju svjetskih medija.
Ugledni The New York Times objavio je članak pod naslovom "Fašistički pozdrav pjevača priziva krvavo doba u Hrvatskoj", u kojem se ističe da Thompson u svojim pjesmama koristi nacionalističke motive kako bi sebe i svoje fanove prikazao kao zaštitnike hrvatske kulturne baštine.
Prema opisu novinara, na jednom od njegovih koncerata stotine dronova osvijetlilo je nebo u obliku Djevice Marije, anđela i križa, dok je Thompson nastupao na pozornici. Pirotehnika je podizala vatru i eksplozije, a uvod u njegovu najpoznatiju pjesmu narastao je do dramatičnog crescendo efekta. Publika je uzvikivala ratni pozdrav "Za dom", na što je gomila odgovarala "Spremni", što podsjeća na pozdrav koji je koristila fašistička vlast u Hrvatskoj za vrijeme Drugog svjetskog rata.
Hasija Borić pozvala njemačku historičarku u Sarajevo: "Dođite na božićno-bajramske kolače"
Thompson, koji karijeru gradi već tri decenije, privukao je 500.000 ljudi na koncert u Zagrebu. Na nastupu u Sinju, mnogi od njegovih fanova nosili su crne beretke i majice nalik paravojnim uniformama ustaša.
Europska komisija je nakon koncerta u Zagrebu objavila saopćenje u kojem osuđuje "svaki izraz fašizma koji podsjeća na najmračnije periode europske historije". Predsjednik Srbije, Aleksandar Vučić, također je kritikovao koncert zbog promovisanja "neonacističkih vrijednosti".
Počele sankcije: Austrija kaznila svoje građane koji su bili na Thompsonovom koncertu
NYT ističe da mnogi Thompsonovi fanovi pronalaze identitet u idealizovanoj slici Hrvatske koju on kroz pjesme promoviše, posebno kao odgovor na nezadovoljstvo među mladima. Mladi napuštaju Hrvatsku od 2013. godine, kada je zemlja postala članica EU, a između 2011. i 2021. stanovništvo se smanjilo za 10 posto jer ljudi traže bolje plate i životne prilike u inostranstvu.
Na koncertima, Thompson često koristi narativ žrtve, prikazujući sebe i svoje pristalice kao borce protiv cenzure i onih koji žele ograničiti izražavanje nacionalnog ponosa. Dok ga navijači vide kao simbol hrvatskog identiteta, kritičari ga smatraju provokatorom i nacionalistom.
Kompletan tekst NYT pročitajte OVDJE.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.