Spojen posljednji dio Pelješkog mosta: Evo kada bi prva auta trebala moći preći

3
Radiosarajevo.ba

Podizanjem posljednjeg segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most je sinoć potpuno spojen od Komarne s neretvanske i Brijesta s pelješke strane.

Kompletan projekt mosta s pristupnim cestama završit će se do juna 2022. godine, a prva vozila preko mosta trebala bi proći narednog proljeća.

Na ovaj način se teritorijalno spaja hrvatski sjever i jug.

Ukupna dužina mosta je 2.440 metara, a most je visok 55 metara. Na mostu će biti četiri trake, a dvije će služiti za saobraćaj.

Projekt Pelješkog mosta vrijedan 520 miliona eura sufinansiran s je 357 miliona eura sredstvima EU.

Ideju o gradnji mosta prvi put je 1997. godine objavio dubrovačko-neretvanski župan Ivan Šprlje. Most je 2000. dodan u prostorni plan županije, a onda su 2005. i 2007. svečano otvarani radovi na izgradnji kojom je do 2010. bilo realizirano tri posto prvobitnog projekta.

Hrvatska 2013. pristupa Evropskoj uniji, čime se otvara mogućnost da ona sufinansira izgradnju. Konačno, 2017. donesena je formalna odluka Evropske komisije da će sufinansirati gradnju Pelješkog mosta s 357 miliona eura.

Posao izgradnje pripao je kompaniji China Road and Bridge Corporation, podružnici kineske državne tvrtke China Communications Construction Company (CCCC).

Podsjetimo, zbog gradnje Pelješkog mosta nastao je spor između Hrvatske i Bosne i Hercegovine. 

Bosna i Hercegovina je ustrajala pri stavu da joj se izgradnjom mosta koji spaja hrvatsko kopno narušava teritorijalni integritet.

Član Predsjedništva BiH Milorad Dodik je izgradnju Pelješkog mosta proglasio vitalnim nacionalnim interesom srpskog naroda u BiH i time, kako tvrde hrvatski mediji, najvjerovatnije, onemogućio tužbu Bosne i Hrcegovine protiv Hrvatske pred Međunarodnim sudom za prava mora.

Loading...

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (3)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak