Novi detalji teške nesreće kod Niša u kojoj je poginulo pet osoba
Na putnom prijelazu kod Niša gdje se jutros dogodila teška nesreća, kada je voz udario u autobus pun putnika, bila je ispravna željeznička infrastruktura, prijelaz očišćen, a mašinovođa je išao propisanom brzinom, tako da za sada sve ukazuje da je u pitanju bio ljudski faktor vozača autobusa, tvrde direktori nadležnih željezničkih preduzeća.
Policajci plaču dok izvlače tijela: Broj poginulih u Nišu porastao na pet
Stravični prizori: Objavljen video s mjesta udesa autobusa i voza
V. d. generalnog direktora Srbija voza Jugoslav Jović je rekao da su provjerili sve što je moglo da se provjeri i da je mašinovođa vozio po svim pravilima službe.
"Kretao se brzinom koja je bila propisana i kada je vidio ispred sebe vozilo upozoravao je zvučnim signalom i kočio, ali se nažalost desila nesreća".
Jović je kazao da je preminulo pet osoba i da je povrijeđeno oko 30 lica.
Izrazio je saučešće porodicama nastradalih putnika.
„Svi pokazatelji za sada ukazuju na to da je mašinovođa postupio po pravilu službe i da je voz funkcionisalo u tehničkom stanju u kom je trebalo da bude“, naveo je on, prenose Vesti-online.
Jović ističe da na nivou srbijanskih željeznica postoji zajednička komisija koja je već krenula u ispitivanje učesnika događaja i da će ona na kraju reći šta se stvarno dogodilo.
„Možda će dati još neke nove podatke koje mi možda sada ne znamo“, dodao je Jović.
V.d. generalnog direktora Infrastrkture željeznice Srbije Miroljub Jevtić je kazao da je oko 7.30 sati putnički voz na putnom prijelazu na izlasku iz stanice Međurovo prema stanici Doljevac udario autobus na putnom prijelazu i da su u tom trenutku svi infrastrkturni uređaji normalno funkcionisali, bez i jednog kvara.
„Putni prelaz je bio u potpunosti očišćen, uklonjeno je rastinje, tako da nije bilo nijednog problema kada je u pitanju preglednost. Očigledno da se može zaključiti da je i ovog puta bio u pitanju ljudski faktor“, kaže Jevtić.
On je, također, izrazio žaljenje zbog tragedije i saučešće prodicama nastradalih.
"Moram da apelujem na sve učesnike u saobraćaju da se u potpunosti pridržavaju saobraćajnih propisa, da je tako bilo ova teška tragedija se ne bi dogodila".
Ponovio je da su svi aparati i uređaji besprijekorno funkcionisali i da je preglednost bila dobra, ali da treba, ipak, sačekati izvještaj komisije.
Na pitanje šta će biti sa tim pružnim prijelazom, Jevtić je rekao da u Srbiji ima 2.136 putnih prijelaza, od čega je 477 ili samo 22,5 posto obebijeđeno polubranicima i branicima.
„Kao što ste mogli da vidite ni polubranici ni branici ne mogu potpuno da garantuju bezbjednost saobraćaja ukoliko se ne poštuju soabraćajni propisi“, dodao je.
Kako je rekao, vlada je obezbijedila ogromna sredstva za rekonstrukciju infrastrukture željeznice i upravo će se i ta dionica raditi.
„Za nju je tender pred raspisivanjem i obezbjeđena sredstva za tu dionicu dugu 23 km, od Niša do Brestovca. U okviru te dionice se nalazi i ovaj putni prijelaz i uz rekonstrukciju pruge istovremeno ide i potpuna modernizacija ovog putnog prijelaza“, rekao je i dodao da će tender biti raspisan u februaru.
Najavio je da će do tada, čim vremenski uslovi budu pogodni, početi postavljanje vibro traka, kao i reflektorsko osvetljenje.
Naveo je da su se te trake pokazale kao dobro iskustvo na putnim prijelazima gdje je to već urađeno, a to je na 15 putnih prijelaza.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.