Nakon 128 godina ukinuta željeznička linija Sarajevo - Ploče
S pločanskoga željezničkog kolodvora otišao je posljednji brzi vlak i od sada će do Metkovića i natrag prometovati - samo lokalni vlakovi. Ostvarile su se tako strepnje željezničara i prekinuta je tradicija duga desetljećima pa Ploče i Metković više nisu željeznicom povezani s BiH.
ŽFBiH: Voz više ne ide do Ploča, već do Čapljine
Kolodvor u Metkoviću izgubit će status graničnoga prijelaza, a iz toga grada se, nakon 128 godina, ne može željeznicom prema Mostaru i Sarajevu. Sada brzi vlak ide iz Zagreba preko Sarajeva i zaustavlja se u Čapljini. Teško je opisati ogorčenost željezničara što ne produžava do desetak kilometara udaljenoga Metkovića i još dvadesetak kilometara do Ploča, piše Slobodna Dalmacija.
"Nakon 128 godina prekida se promet vlakom iz Hrvatske u BiH, a Dubrovačko-neretvanska županija, inače najizoliranija, stavlja se u još veću izolaciju. U putničkom prijevozu stalno ističu da se ne mogu dogovoriti s BiH željeznicama, ali iz pouzdanih izvora znam da to nije istina i da problem nije u BiH strani. Ne stoji ni argument o nedostatku lokomotiva i vagona, neka nam vrate oduzete tri lokomotive i elektromotorni vlak, koji je tijekom Domovinskog rata preko Rijeke transportiran za Zagreb, gdje i danas vozi.
Nama su za putnički prijevoz poslali dizelski vlak, iako je pruga elektrificirana, a kako je riječ o staroj garnituri, u slučaju kvara putnike će voziti autobusima", rekao je Mario Cigić, povjerenik Sindikata strojovođa Hrvatske, istaknuvši kako ni broj prevezenih putnika nije najmanji na ovoj relaciji.
Dodatno ogorčenje izazvala je i činjenica da je Putnički prijevoz HŽ-a, kako Slobodna Dalmacija neslužbeno saznaje, u prednacrtu voznog reda prije oko mjesec dana predvidio oba vlaka (Ploče-Sarajevo i obratno) s ucrtanim trasama. Pretpostavka je da je to učinjeno kako bi se spriječio pritisak javnosti, koji je prošle godine spasio ovu liniju.
Ovaj put, međutim, linija je ugašena usprkos uređenim peronima i kolodvorima, te rekonstruiranoj pruzi od Ploča do Metkovića, koja omogućuje vožnju od 110 km/h. Čudno zvuči i podatak da je ova linija funkcionirala od Ploča do Žitomislića za cijelog Domovinskoga rata, a danas to ispada nemoguće. Kod željezničara je zbog svega prisutna bojazan od gubitka radnih mjesta, posebice djelatnika u Putničkom prijevozu, blagajnika i konduktera.
![Radiosarajevo.ba](https://radiosarajevo.ba/assets/img/rsa-box-logo.png)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.