Misterija tri poziva: Šta se dogodilo sa "panik tasterom" u vozilu u kojem je poginula Ana Radović?

4
Radiosarajevo.ba
Misterija tri poziva: Šta se dogodilo sa "panik tasterom" u vozilu u kojem je poginula Ana Radović?

Ana Radović (20) i Aleksandar M. (37) poginuli su u saobraćajnoj nesreći 23. novembra, koja se dogodila na magistralnom putu Čačak-Požega, ali su njihova tijela pronađena tri dana kasnije.

Prema prvim informacijama iz istrage, Ana je sa svog mobilnog telefona uputila dva poziva hitnim službama, kao i da je iz automobila u kojem su se njih dvoje nalazili upućen "panik poziv". Međutim, daljom istragom ustanovljeno je da su sva tri poziva aktivirana automatski..

Prema saznanjima od izvora Blica, sa mobilnog telefona Ane Radović upućena su dva hitna poziva, što je bio dodatni apel policiji koja je za njom pokrenula potragu.

SDA zahtijeva hitne promjene Izbornog zakona radi zaštite od manipulacija

Podsjetimo, Anina majka prijavila je njen nestanak 24. novembra, nakon čega je policija pokrenula potragu za nesretnom djevojkom.

Međutim, obdukcioni nalaz Ane Radović pokazao je da je ona poginula na mjestu događaja, što ukazuje na to da su pozivi sa njenog telefona bili automatski upućeni.

Automatski SOS poziv

Prema dostupnim informacijama, većina pametnih telefona, novije generacije imaju ugrađenu funkciju automatskog SOS (hitnog) poziva. Ova funkcija omogućila je telefoni sami prepoznaju sudar nakon čega se automatski aktivira "Hitan poziv".

Apple telefoni - Funkcija "Detekcija sudara" je dostupna na modelima iPhone 14 i novijim (uključujući sve varijante kao što su Plus, Pro, Pro Max), kao i na novijim modelima Apple Watch uređaja. Apple nudi i Emergency SOS putem satelita u određenim regionima.

Android telefoni, posebno Google Pixel i Samsung, takođe imaju slične funkcije koje se mogu podesiti u podešavanjima za "Hitne slučajeve" ili "Bezbjednost". Funkcija se često naziva "Emergency SOS" ili "Detekcija nesreće".

"Panik taster"

Poziv u pomoć, za koji se sumnjalo da je uputila Ana Radović iz automobila, nakon saobraćajne nesreće, bio je, također automatski poslat. Automobil kojim je upravljao Aleksandar M., nakon što su u njemu aktivirani vazdušni jastuci, sam je detektovao sudar i automatski je uputio Hitan poziv nadležnim službama.

Postoje dva načina aktivacije

Po pravilu imaju dva nezavisna načina rada - jedan je mogućnost od strane vozača.

"Ali ako vozač nije pri svijesti, oni automatski prepoznaju veći sudar, po pravilu je to aktivacija vazdušnog jastuka i gubitak brzine", objašnjava Milijević.

U EU je obavezan eCall sistem, koji se aktivira automatski kada:

  • detektuje sudar
  • aktivaciju airbaga
  • iznenadno zaustavljanje velike sile

Ovaj sistem često uključuje:

Automatski poziv (eCall): U novijim vozilima, senzori mogu detektovati ozbiljan sudar (npr. aktiviranje vazdušnih jastuka) i automatski upućuju poziv hitnim službama, šaljući GPS lokaciju vozila.

Ručni poziv: Uvijek postoji i panik taster/SOS dugme koje putnici mogu sami pritisnuti da bi direktno kontaktirali hitne službe ili definisane kontakte.

To potvrđuje i profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji, Milan Vujanić, koji kaže da nakon aktivacije "panik tastera", bilo da je ona automatska ili ručna, u centralu stiže tzv. paket informacija, kao i precizne koordinate vozila u kojem je aktivirana ova opcija.

"Nakon alarmiranja i primljenog paketa informacija, iz Centrale bi trebalo da se obaveste sve nadležne službe - policija, Hitna pomoć, vatrogasci, Hitna služba za spašavanje", ističe Vujanić za Blic.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (4)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak