Vinjete za centar grada, biciklizam, poticaji: Kanton razmatra mjere za smanjenje aerozagađenja

Radiosarajevo.ba
Vinjete za centar grada, biciklizam, poticaji: Kanton razmatra mjere za smanjenje aerozagađenja

Situacija u kojoj su građani Kantona Sarajevo preživjeli decembar 2015. godine, kao jedan od najzagađenijih mjeseci u historiji grada, u budućnosti će se, sasvim je izvjesno, ponoviti ukoliko se ne donesu odlučne mjere. 

S tim u vidu, Ministarstvo za prostorno uređenje, građenje i zaštitu okoliša Kantona Sarajevo je u suradnji s BIHAMK-om izradilo opsežnu analizu utjecaja cestovnog saobraćaja na kvalitet životne sredine. 

Nesumnjivo da je saobraćaj jedan od važnijih uzročnika aerozagađenja jer u Kantonu Sarajevo, prema podacima iz 2014. godine, ima preko 130.000 registriranih motornih vozila. Od toga je 64 posto vozila starijih od 15 godina, a 83 posto starije od deset godina. 

Zijada Krvavac: Aerozagađenje je samo posljedica nepostojanja sistema zaštite okoliša u BiH

U prezentaciji koja je danas održana, predstavnici medija upoznati su i s prijedlozima mjera koje su sadržane u ovom dokumentu. 

Naplaćivanje ulaska vozilom u centar grada

Predstavnici BIHAMK-a, inženjeri Mersiha Imširević i Almir Cero, medijima su predočili o kakvim se mjerama za poboljšanje kvalitete zraka radi: 

Planske mjere: za smanjenje aerozagađenja odnosile bi se na uspostavljanje centra za upravljanje i nadzor saobraćaja. uspostavljanje ograničenja za terenska vozila, te uspostavljanje "eko zona" u užem jezgru grada

Ove "eko zone" mogle bi se organizirati po jednoj od dvije evropske prakse: Npr. prilikom registracije vozila dodjeljivale bi se vinjete za ulazak u centar grada, odnosno, po drugom tzv. londonskom modelu, ulaz motornim vozilima u užu jezgru grada bi se naplaćivao

Također, sva vozila koja se registriraju bila bi obavezna da prođu eko test koji bi bio eliminatoran. Radilo bi se na izgradnji novih biciklističkih staza i parkirališta za bicikle. Jednu od mjera Vlada KS-a je već naložila, a to je ograničenje uvoza u našu zemlju vozila s nižim standardom od E4. Jedna od mjera bila bi i obavezna obuka iz "eko vožnje" u autoškolama. 

Druga grupa mjera odnosila bi se na "zelene nabavke" što bi značilo da bi sva javna kantonalna poduzeća bila obavezna da u svoj vozni park kupuju vozila pogonjena alternativnim gorivima. 

Isto bi podrazumijevale i mjere u javnom prijevozu, kada je u pitanju nabavka novih vozila. Također, predlaže se da se u periodima smanjenog broja putnika umjesto autobusa koriste minibusi, te da se u periodima velike zagađenosti u prigradsku vožnju uključi i željeznica, naravno, uz usklađivanje tarifa. 

Biciklistički prijevoz dobio bi mnogo veću promociju nego što je to sada slučaj, a osim izgradnje novih biciklističkih staza radilo bi se na uvođenju sistema iznajmljivanja bicikala. 

Poticaji za nabavku hibridnih vozila, kao što je praksa u Sloveniji i Hrvatskoj, primjenjivali bi se za fizička i pravna lica. 

Promovirala bi se i najjeftinija mjera za smanjenje zagađenja - dijeljenje prijevoza - praksa da se u okviru iste firme nekoliko osoba vozi jednim automobilom, umjesto samo jedna, kako je to sada najčešće slučaj. Vozači koji bi ušli u program "dijeljenja prijevoza" imali bi besplatan ili jeftiniji parking. 

O ovim mjerama treba da se izjasni Kanton Sarajevo 

Konkretne mjere koje se predlažu ovim dokumentom nisu obavezujuće za Kanton Sarajevo, odnosno, o njima tek treba da se očituje Ministarstvo za okoliš i Vlada. 

Resorni ministar Čedomir Lukić očekuje opsežnu raspravu pogotovo po pitanju uvođenja "eko zona" te smatra da je neophodno detaljno sagledati i raspraviti je li ova mjera realno provodiva na predloženom potezu: od Tehničke škole do Baščaršije, s pripadajućim ulicama: Kranjčevićeva, Zagrebačka - od skretanja za Vraca, Halida Kajtaza, Patriotske lige (do Kobilje Glave), za putnička i komercijalna motorna vozila. dok bi za teretna motorna vozila eko zona počinjala već kod Otoke. 


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak