Trubljenje biciklisti na cesti je ugrožavanje života

Radiosarajevo.ba
Trubljenje biciklisti na cesti je ugrožavanje života

Broj biciklista u Sarajevu, ali i u ostatku BiH konstantno raste i to je dobro. Biciklo je definitivno najekonomičnije prevozno sredstvo. Ne zagađuje okolinu, omogućava nam brzo kretanje u vrijeme velikih gradskih gužvi, a odličan je i za održavanje dobre forme.

Biti biciklista danas u Sarajevu bolje je nego je to bilo prije prije sedam godina, ipak daleko od zadovoljavajuće situacije, kaže Nisad Selimović predsjednik UG Giro di Sarajevo. Prema njegovim riječima, vozači su konačno obzirniji, ali nije to ni blizu onoga kako bi trebalo biti.

"Napokon smo dobili i neke staze, vozači su obzirniji prema nama i sve nas je više, ali daleko je to od sjajne situacije. Mi smo još uvijek šikanirani na kolovozu, nemamo svoja prava ni na stazama a kamoli trotoaru, a sa porastom broja biciklista sve je više i onih koji ne poštuju saobraćajne propise i ponašaju se neodgovorno".

Činjenica je da pravila ne krše samo vozači. Nerijetko su krivci saobraćajnih nezgoda upravo biciklisti, zbog čega bi prije nego krenu u biciklističku avanturu morali poznavati i poštovati određena pravila.

"Uglavnom se tu radi o mladićima koji od viška adrenalina zaborave da su učesnici u saobraćaju, gdje god se našli, te sa svojim postupcima ugrožavaju druge – od prebrze vožnje, bliskih susreta sa pješacima, vožnje na zadnjem točku… Također, ima i onih koji ne poznaju propise nikako, pa voze recimo lijevom trakom kolovoza što je suludo".

Prava ista za sve učesnike u saobraćaju

Prava biciklista na cesti ista su kao i kod svih ostalih učesnika u saobraćaju, ističe Selimović. Isto kao što automobili mogu voziti kolovozom, to isto mogu raditi i biciklisti, kaže on.

"Ali, u isto vrijeme, ukoliko se odluče na to, oni trebaju znati da se moraju držati desne kolovozne trake, i to desne strane te iste trake, ukoliko uslovi u soabraćaju ne iziskuju drugačije. Mnogi vozači misle da biciklisti, pogotovo profesionalci koji voze takmičarska, cestovna bicikla, nekome namjerno sjedaju na žulj kada voze sredinom kolovozne trake. Vjerujte, to skoro nikada nije istina i oni to rade zbog svoje sigurnosti – rupa na cesti, zauzimanja pozicije kako im ne bi, kršeći zakon, vozači motornih vozila oduzeli prvenstvo i slično. Kada vozite automobil, na četiri ste točka, biciklista samo na dva i njemu je život znatno više ugrožen nego vama u svakom trenutku".

Vozači iznervirani sjedaju u automobile

Trubiti iz automobila loše je za bilo koga ko učestvuje u saobraćaju. To stvara osjećaj nelagode i nesigurnosti. Trubiti biciklistima nije dozvoljeno, osim u slučajevima kada je riječ o očitom kršenju saobraćajnih propisa, rekao nam Selimović.

"To trubljenje obično nije opravdano, nego je to puka nervoza našeg saobraćajnog korpusa koji već iznerviran sjeda u automobile i žuri da stigne negdje, pa su svi koji ih ometaju neprijatelji na cesti. Trubljenje biciklisti na kolovozu je ugrožavanje života, pa vi sirenu ne smijete ni koristiti kada vi poželite, i to stoji u Zakonu u saobraćaju. Osnovna kultura i poznavanje istog je nešto bez čega ne možete dobiti vozačku dozvolu. Ako svi krše taj Zakon konstantno, onda je vrlo upitno kako je svi imaju".

Interes za biciklizmom posljednjih godina znatno je porastao. To je između ostalog posljedica i lobiranja biciklističkih udruženja poput Gira, ali i porasta broja takmičenja u državi, uređenja brdskih staza i umrežavanja biciklista u klubove, ističe Selimović.

"Prije osam godina u Sarajevu niste imali nijedan masivni biciklistički događaj, da ne kažem nikakav. Sada imamo UCI međunarodnu trku, imamo praznik biciklizma zvani Giro koji okuplja preko 2000 biciklista iz cijele države, imamo brdske i downhill trke na koje dolaze biciklisti iz cijele BiH i okruženja. A ljudi sve više i koriste bicikle kako bi se prevozili po gradu, što je sjajno i za one koji nisu biciklisti, jer manje udišu izduvne gasove".

Korist biciklista ili vlastita promocija

Izgradnja biciklističkih staza u našem gradu ohrabruje. Ipak konsultacija onih koji će je koristiti više je nego dobrodošla.

"Staze su se počele praviti, ali i dalje one imaju svoje nedostatke, šta god o njima govorili investitori. Procijeniti da li je bolje imati ikakvu nego nikakvu vrlo je teško. Nama u Giru je izuzetno drago što su se stvari pokrenule sa mrtve tačke, ali investitor bi morao uzimati u obzir i stavove onih koji će te staze koristiti. Mi smo inicirali i testiranje prvog dijela staze na Stupu da bi zaključili kako je podloga vrlo loša kada je mokra, što je opet rezultiralo promjenom iste u daljoj izgradnji. Kada bi nas poslušali i denivelirali stazu  u odnosu na trotoar, to bi bilo još bolje jer je to fizička i psihička prepreka prema pješacima. Ali eto, mi ćemo nastaviti govoriti u korist svih biciklista i protiv loših rješenja. Da li će nas slušati, to je već njihov problem, ali neka razmisle da li rade u korist biciklista ili vlastite promocije".

Pored biciklističkih saobraćajnica, pravilno projektovana biciklistička parkirališta na atraktivnim gradskim lokacijama predstavljaju preduslov odvijanja biciklističkog saobraćaja, zbog čega se i u ovoj godini nastavlja inicijativa ka izgradnji namjenskih parkirališta za bicikle u centralnoj gradskoj zoni, rekao nam je Damir Margeta, član i saradnik na infrastrukturnim projektima Giro di Sarajeva.

"I ove godine smo nastavili sa inicijativom ka izgradnji namjenskih parkirališta za bicikle u centralnoj gradskoj zoni.To su mali, ali značajni i konkretni projekti koji povećavaju kvalitet života gradskim biciklistima, te ih ohrabruju da što više koriste bicikl kao prijevozno sredstvo. Trenutno smo uspjeli konkretizirati saradnju sa Općinom Centar koja je prihvatila naš prijedlog idejnog rješenja i odlučila investirati izgradnju biciklističkog parkirališta u ulici Čemaluša, nedaleko od glavne sarajevske pješačke zone, ulice Ferhadija. Samo idejno rješenje parkirališta u Čemaluši će, u odnosu na ona koja smo predložili kod BBI centra i Katedrale, donijeti i nekoliko sitnih noviteta i poboljšanja za koje se nadamo da će naći primjenu u budućoj izgradnji sličnih biciklističkih parkirališta".

Iz ovog udruženja pozivaju bicikliste da poštoju sve učesnike u saobraćaju, samo na taj način mogu očekivati da i njih drugi poštuju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak