Kazaz: Sistem obrazovanja u BiH proizvodi idealnog podanika
Obrazovanje u BiH je već duži niz godina suočeno sa velikim problemima, između ostalih i problema trojnog sistema u BiH, preko problema dviju škola pod istim krovom, pa do problema djece i roditelja iz Konjević Polja, kazao je danas predsjednik Helsinškog komiteta BiH Srđan Dizdarević, piše Anadolu Agency (AA).
U izjavi za novinare pred održavanje okruglog stola na temu "Obrazovanje u BiH: poštuju li se prava djeteta" u organizaciji Helsinškog komiteta za ljudska prava u BiH, Dizdarević je istakao kako je cilj okruglog stola napraviti set preporuka, kojim bi pokušali da obrazovanje u BiH približe onakvom kakvo bi ono trebalo da bude.
"Nastojaćemo
da učinimo da djeca poznaju jezik, kulturu, religiju jedni drugih i da se
međusobno razumiju, a da istovremeno njihovi identiteti na svakom polju, ostanu
nedirnuti. Na to će biti nadovezano i niz drugih stvari, jer problem
obrazovanja je vezan kako za kvalitet obrazovanja u smislu profesionalnog
osposobljavanja, tako i osposobljavanja za ono što je život u civilizovanoj
Evropi", istakao je Dizdarević.
Profesorica
na odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Adila
Pašalić-Kreso, istakla je kako od kraja rata radi na edukaciji nastavnika za
prava djeteta, što je bilo primano na razne načine, od toga da su pojedini
razumjeli suštinu, dok su se drugi protivili 'tolikim' pravima djece.
"Danas,
mislim da uprkos toj intenzivnoj edukaciji, koju su provodile više nevladine
organizacije nego one vladine, stanje je i dalje loše. Stanje je loše i lošije
je nego što dolazi do nas. Studenti nedovoljno reagiraju, ali studentska
populacija može svjesno da izbjegne neke situacije i da ih sami rješavaju, a
djeca u osnovnim i srednjim školama, oni su ugroženi. Ugroženi su pogrešnim
pravcem odgoja, usmjeravanjem ka nečemu što ne bi trebalo da bude u njihovom
biću i što ne odgovara BiH i razvoju patriotizma prema BiH", kazala je
Pašalić-Kreso.
Obrazovanje u rukama politike
"Sistem
obrazovanja u BiH je aparat vladajućih kleronacionalističkih ideologija",
kazao je profesor Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu Enver Kazaz,
dodavši da je zadatak tog sistema da proizvede identitet u kojem će da se
tumači porijeklo vrsta.
"To
je sistem obrazovanja koji treba da proizvede idealnog podanika i kršenje
ljudskih prava u njemu je normativno. Ona se krše na svim stranama i ugrađena
su u ideološki, kulturološki i moralni osnov društva. Ta situacija nije
promjenjiva sve dok se ne promijeni zvanična politika identiteta, a oni su
međusobno neprijateljski postavljeni. Sistem obrazovanja je postao neka vrsta
mentalne okupacije kompletnog društvenog tkiva", zaključio je Kazaz.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.