Ekonomski pokazatelji: Koliki je efekat javnog dočeka Nove godine u Sarajevu?

5
FENA
Ekonomski pokazatelji: Koliki je efekat javnog dočeka Nove godine u Sarajevu?

Stanovnici Sarajeva i brojni gosti, novu 2026. godinu će dočekati na novoj lokaciji iza Sarajevo City Centra, ali podaci iz prošlogodišnjeg prazničnog perioda pokazuju da je javni doček donio rekordne ekonomske i turističke rezultate, promet veći od 160 miliona KM, rast dolazaka turista za 30 posto i potpuno popunjene hotelske kapacitete.

Prema informacijama Gradske uprave Sarajevo, zasnovanim na podacima Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, u periodu od 25. decembra 2024. do 4. januara 2025. godine promet u tri ključne djelatnosti - trgovina na malo, hoteli i sličan smještaj te restorani, iznosio je više od 160 miliona KM.

Turistička zajednica Kantona Sarajevo bilježi da je u novogodišnom periodu broj turista porastao za 30 posto, a noćenja za 23 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Ramo Isak: "Ako budem kandidat za Predsjedništvo BiH, pobijedit ću. Alija ne bi bio u ovakvoj SDA"

U decembru 2024. godine prosječna dužina boravka turista bila je 2,2 dana, što je blagi rast u odnosu na godinu ranije. Strani gosti ostajali su duže - 2,4 dana, dok su domaći boravili 1,5 dana.

Federalni zavod za statistiku potvrđuje trend rasta - u decembru 2024. je zabilježeno 78.027 dolazaka i 146.254 noćenja, a u januaru 2025. godine broj dolazaka porastao je za gotovo deset posto. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske, Turske, Srbije, Slovenije i Njemačke.

Ovako se slavila Nova godina u bivšoj Jugoslaviji: Nekada je bilo bolje. Jednostavnije. I ljepše

Procjena Ministarstva unutrašnjih poslova KS pokazuje da je na Javnom dočeku Nove 2025. godine prisustvovalo oko 55.000 posjetilaca, što je za oko 25.000 više nego godinu ranije.

Ministar privrede Kantona Sarajevo Zlatko Mijatović u razgovoru za FENA-u naglašava da su hotelski kapaciteti tokom praznika bili popunjeni do posljednjeg mjesta.

"To je indikator da slavlje ima pozitivan ekonomski impuls. Naše aktivnosti idu ka tome da produžimo novogodišnji period, da obogatimo ponudu i osiguramo da gosti ostanu što duže, budu zadovoljni i vraćaju se", rekao je.

Dodao je da strateški dokument koji bi sistemski obuhvatio novogodišnje događaje još ne postoji, ali da je u završnoj fazi strategija razvoja turizma koja će uključiti i praznični segment.

"Razmatramo koje događaje planirati, koje lokacije su adekvatne i kako strateški pristupiti ovakvim manifestacijama". istaknuo je Mijatović.

Sve je jasnije kakva promjena stiže u BiH za Novu godinu: ‘Izgleda moćno, bit će zeznuto’

Govoreći o ovogodišnjoj novoj lokaciji dočeka, ministar je naveo da je odluka vjerovatno donesena zbog saobraćajne infrastrukture i blizine parkirališta.

"Grad Sarajevo je vjerovatno u saradnji sa Općinom Centar odlučio na najbolji mogući način, vodeći računa o svim aspektima javnog dočeka", dodao je.

Profesorica s Ekonomskog fakulteta Sarajevo Maja Arslanagić Kalajdžić podsjeća da Sarajevo nije usamljeno u nastojanju da se pozicionira kao destinacija za novogodišnje praznike. Ona je 2022. godine učestvovala u izradi "Analize opravdanosti ulaganja budžetskih sredstava u organizaciju javnog dočeka Nove godine", koji je izdao Ekonomski institut Sarajevo.

"Analizirali smo Budvu, Poreč, Zagreb i Beograd. Svi ti gradovi ciljaju isti tip turista. Sarajevo je u posljednje dvije godine zabilježilo značajan rast dolazaka i noćenja, posebno u periodu oporavka nakon pandemije", rekla je.

Prema njenoj procjeni, ulaganje od oko pola miliona KM u organizaciju dočeka bilo bi opravdano.

Jelena Rozga stigla u Sarajevo: Obećala spektakl za javni doček Nove godine

"Grad Sarajevo jeste brend, ali marketing koncept treba dodatno razvijati. Potrebno je preciznije profilirati ciljane grupe turista i provesti terensko istraživanje stavova i percepcija. Predložili smo metodologiju, ali ona nikada nije realizovana", istaknula je.

Profesorica dodaje da bi se na taj način dobili podaci za buduće planiranje i povećala konkurentnost Sarajeva.

"Zagreb je očigledan primjer, jer njihov advent traje cijeli decembar i privlači nove segmente turista, uključujući i goste iz Brazila. Sarajevo ima potencijal, ali sadržaj mora biti obogaćen i planski razvijan. Imali smo događaje sličnog tipa, poput zimskih sajmova, ali su ostali jednokratni. Potrebno je obogatiti ponudu i učiniti je trajnom", zaključila je Arslanagić Kalajdžić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (5)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak