Željeznice FBiH: Kupovina talgo vozova bila je greška

Radiosarajevo.ba
Željeznice FBiH: Kupovina talgo vozova bila je greška

Mediji u regiji prenose informaciju, koju je danas objavio AP, da je Bosna i Hercegovina od Španije za  67,5 miliona eura kupila devet vozova koji mogu dostići brzinu od 240 km/h. Na žalost, ovi vozovi do danas nisu prevezli nijednog putnika, jer BiH nema uslove za njihovo korištenje. 

Prema riječima Samira Kadrića iz Željeznica Federacije BiH to je "kao da kupite devet "Ferarija", a nema puteva gdje bi mogli da ih vozite".

Vozovi su predstavljali sjajan primjer ponovnog rođenja BiH poslije rata vođenog od 1992. do 1995. godine, ali se, od kada su stigli iz španske fabrike Talgo, nalaze na sporednom kolosjeku u Sarajevu.

Istovremeno se putnici voze u željezničkim kompozicijama starim 40 godina, maksimalnom brzinom od 70 kilometara na sat i kroz porez otplaćuju kredite za kupovinu superbrzih španskih vozova.

Prema Kadrićevim riječima, pokazalo se da je kupovina bila greška. Ne samo da su pruge suviše stare, već nema ni novca za održavanje vozova, koji propadaju.

Prije rata se u BiH vozom putovalo brže nego danas, uz gušći vozni red, pišu Novosti.rs.

Željeznice su tokom rata pretrpile štetu veću od milijardu eura, a u obnovu je uložena samo trećina te sume.

Republika Srpska i Federacija BiH odvojeno upravljaju željezničkom mrežom na svojim teritorijama. Kada kompozicije prelaze sa teritorije jednog entiteta na područje drugog, mijenjaju se lokomotive, kao i osoblje, što dodatno doprinosi usporavanju vozova.

Željeznica Federacije BiH je podijeljena na sektore zadužene za vozove i za pruge, što ukazuje na razlog zašto postoje nove željezničke kompozicije, ali ne i šine.

Sektor zadužen za vozove je kupio superbrze španske kompozicije, nadajući se da će to pratiti dio zadužen za infrastrukturu, ali Vlada Federacije BiH nije obezbijedila 300 miliona eura neophodnih za ulaganje u nove pruge.

Obavljena unaprijeđenja su samo zakomplikovala situaciju - pruge na nekim područjima odgovaraju standardima Europske unije, dok se na drugim koristi oprema stara 140 godina, kao što su fenjeri.

Niko zbog lošeg upravljanja nije pozvan na odgovornost.

Željeznice Federacije BiH se nadaju da će devet vozova Talgo moći iznajmiti Turskoj, da se sami isplate. 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak