Vozovi u RS-u i dalje stoje!
Vozovi u Republici Srpskoj danas ne saobraćaju, jer su mašinovođe iz svih željezničkih čvorova u RS-u odlučile da zaustave lokomotive, nezadovoljni smanjenjem zarada.
Ovaj put obustava rada nije djelo sindikalne aktivnosti, već plod samoorganizovanja.
Sve
je eskaliralo nakon što je uprava ŽRS odbila jučer da ispoštuje obaveze
iz nekadašnjih sporazuma postignutih nakon prijašnjih štrajkova u tom
preduzeću.
"Tražili smo da nam isplate razliku od 1,40 maraka po
kilometar satu za februar i mart, ali poslovodstvo je to odbilo i
poništilo prethodno postignuti sporazum, potvrdio je predstavnik
mašinovođa Radenko Marić.
Po sada važećem obračunu plaća
mašinovođe tvrde da im je samo po osnovu neisplaćivanja kilometar sata
zarada umanjena za 200 maraka.
"Tražili su izmjenu u nacrtu novog kolektivnog ugovora jer bi njegovom primjenom plaće bile manje i za 500 maraka“, kaže Marić.
Mašinovođe
su i danas okupljenje u dobojskoj Radionici za održavanje šinskih
vozila i odlučni u stavu da ne pokrenu vozove dok ne budu ispunjeni
njihovi zahtjevi, a tvrde da uprava pokušava da nađe zamjenu i preko
aktiviranja nekih, kako kaže, penzionera.
Generalni direktor
Dragan Savanović tvrdi da obustava rada u ŽRS-u nije opravdana i da nema
sredstava da izmire razlike u plaćama mašinovođa.
Željeznice
RS-a osim stotina miliona gubitaka potresali su od početka godine
štrajkovi, ali ni za deset mjeseci od prvih obustava rada pa do ove
aktuelne nije se pomaklo dalje od početka najavljene reorganizacije i
sistematizacije.
Uprava Željeznica Republike Srpske (ŽRS) nazvala je „pobunom“
odluku mašinovođa u tom preduzeću da obustave rad dok im se ne isplate
razlike u plaćama te je ocijenila nezakonitom o čemu je upoznala i
nadležne organe.
Iz uprave ŽRS-a je saopćeno da se
„pobuna mašinovođa odvija mimo svih zakonskih okvira i da posljedica
mogu biti sankcije za sve koji odbijaju da izvršavaju radne zadatke,
čime direktno ugrožavaju tešku situaciju u preduzeću“.
"Ukoliko
se još danas ne zaustavi pobuna, sva prouzrokovana direktna i indirektna
šteta ovom obustavom rada bit će stavljena na teret mašinovođa ŽRS-a",
ukazuje se u saopćenju.
Uz poziv predstavnicima sindikata da
reaguju na, kako navode, nelegalnu obustavu rada, i da zajedno prevaziđu
ovu situaciju da se preduzeće ne bi našlo u još težoj situaciji, navode
i da uprava ne može odgovoriti na zahtjeve mašinovođa.
"Zahtjev
mašinovođa da se tzv. kilometar-sat isplaćuje po 2,4 KM umjesto
sadašnje jedne KM nije u skladu s Kolektivnim ugovorom, dakle preduzeće
nema zakonskih osnova za ovakve isplate. Uprava ne može da prihvati
odgovornost da isplati nešto što nije u skladu sa zakonom, a ne može ni
da provodi odluke prethodne uprave koja je pravila te ustupke",
tvrdi menadžment ovog javnog preduzeća.
Mašinovođama se, dodaju,
isplaćuje kilometar-sat umjesto dnevnica za službena putovanja čiji
iznos je utvrdila Vlada RS-a, a iznos dnevnice je 20 KM za 24 sata
provedena na službenom putu, dok se mašinovođama isplaćuje jedna KM po
satu.
"Imajući na umu složenost poslova koje obavljaju
mašinovođe, oni ostvaruju dodatnih 20 odsto na plaću i imaju
beneficirani radni staž četiri mjeseca na godinu. Željeznice RS-a
redovno uplaćuju ove doprinose. Također, mašinovođe imaju SSS, ali
cijeneći složenost posla plaćeni su za stepen više. Primjera radi,
prosječno mjesečno primanje mašinovođe iznosi više od 1.000 KM, dok
referent s VSS i najvišim koeficijentom prima oko 930 KM s toplim
obrokom. Prosječna plaća na ŽRS iznosi 666 KM", tvrdi Uprava ŽRS-a.
Iz
svega navedenog, konstatiraju, očigledno je da su mašinovođe povlaštene
u odnosu na druge zaposlene u ovom preduzeću i da nikako ne bi trebalo
da se ponašaju protivno zakonu.
Uprava tvrdi i da u pozadini
svega „svakako treba uzeti u obzir nedavne izjave za javnost Samostalnog
sindikata mašinovođa ŽRS, SO Doboj, SO Petrovo i pojedinih poslanika
Narodne skupštine RS-a“, te poručuju da su o nelegalnoj obustavi rada
mašinovođa obaviješteni su Inspekcija rada, MUPRS i Ministarstvo
saobraćaja i veza RS-a.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.