U tržnim centrima samo 26 posto domaćih proizvoda
U tržnim centrima u BiH, od
prehrambenih proizvoda samo 26 odsto čine domaći, podaci su istraživanja
Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće".
Predsjednik ovog
udruženja Admir Kapo izjavio je Srni da je zastupljenost domaćih
proizvoda realno još manja od ovog procenta, s obzirom da se u tim
objektima prodaju i dječje igračke, namještaj, tekstil.
"U
ovom trenutku možete naći puno više robe iz Slovenije, Srbije i
Hrvatske, nego naše", dodao je Kapo i ocijenio da je najbolji način za
rješavanje nedovoljnog prisustva domaćih proizvoda na tržištu BiH
zagovaranje reciprotitetnog izvoza u zemlje odakle se plasiraju robe u
BiH.
Prema njegovim riječima, Zakonom u unutrašnjoj
trgovini Federacije BiH, u ovom entitetu je predviđeno da najmanje 50
odsto proizvoda na policama u tržnim centrima bude domaćeg porijekla i
to onih koje BiH može ponuditi.
"Riječ je o mesu i mesnim
prerađevinama, mlijeku i mliječnim prerađevinama, prerađevinama vode,
bezalkolholnim pićima, tjesteninama i sezonskom voću i povrću, gdje BiH
bez problema može plasirati 50 odsto", naveo je Kapo.
On
očekuje da bi u proceduru uskoro trebao da bude upućen novi nacrt ovog
zakona, koji bi, takođe, pokušao da izjednači položaj domaćih i stranih
proizvođača u BiH.
Kapo je ocijenio da su kazne za prekršioce ovog zakona prilično niske i da bi "trebalo napraviti adekvatne kazne".
"Potrebno
je izmijeniti i način plaćanja proizvođačima robe, odnosno da to ne
bude kao dosad - nakon 90 ili 120 dana", dodao je Kapo, pojasnivši da
je, nažalost, riječ o borbi za dio tržišta u vlastitoj državi, što je
apsurdno.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.