Turski zračni prijevoznik Turkish Airlines povlači se iz
partnerstva s bosanskohercegovačkom aviokompanijom BH Airlines u kojoj je imao
49 posto vlasničkog udjela , a vlada Federacije Bosne i Hercegovine, većinski
vlasnik, već je započela pregovore s drugim inostranim kompanijama.
BiH ostaje bez jedine kompanije
'Stvorite novi JAT ili svi propadate'
Slovenci spajaju aviokompanije bivše SFRJ
Kako pišu danas bh. mediji, pozivajući se na Oslobođenje ,
informaciju je potvrdio i sam federalni ministar prometa i komunikacije Enver
Bijedić
Turkish Airlines je već iz upotrebe povukao svoj Airbus 319,
najveći avion u bh. floti, a i njihova tri člana Uprave već su dala ostavke. Kako
je predsjednik turskog prevoznika Hamdi Topcu ranije izjavio „Turska je učinila sve
što je mogla za BH Airlines , no bh. vlasti jednostavno nisu pokazale
interesovanja.“ Pa su tako predstavnici Turkish Airlinesa pisali i premijeru/premijerima
u BiH, no odgovor nikad nisu dobili.
Vlada Federacije BiH već je imenovala privremenu upravu BH
Airlinesa - plan je da se kompaniji pomogne da nastavi raditi, ali da
država zadrži dosadašnji većinski udio. No, ostaje pitanje koliko će
uspjeti u ovome imajući u vidu trošne kapacitete u kompaniji, koja ima samo
jednu aktivnu liniju – prema Istanbulu, sve ostale su otkazane. Iako se navodi
da BH Airlines ima dva aviona tipa ATR-72, portal Radiosarajevo.ba doznaje da
je u funkciji samo jedan . Oba aviona ATR-72 kupljena su putem leasing opcije i
trebaju biti otplaćeni do 2016.
Mogućnost bankrota
Niko ne želi zvanično o mogućnosti bankrota BH Airlinesa,
nade se polažu u eventualnog, novog partnera kompanije
BH Airlines se godišnje subvencionira sa 6,7 miliona maraka
(oko 3,4 miliona eura) iz budžeta i posebne naknade, a o trenutnoj situaciji
najbolje svjedoči izjava Ulricha Schulte–Strathausa ,
generalnog sekretara Evropskog udruženja avio-prijevoznika, koji je kazao da će
„BH Airlines bankrotirati ako se iz
njega povuče Turkish Airlines “.
Potom je Schulte–Strathaus predložio svim aviokompanijama
bivše Jugoslavije da se, u cilju svog opstanka, racionalnog poslovanja i
budućnosti ujedine i formiraju zajedničku tvrtku. Ipak, ni za ovaj prijedlog nema
(političke) volje.
Naime, krajem maja su direktori četiri nacionalne
aviokompanije s prostora bivše SFRJ, Croatia Airlinesa - Srećko Šimunović,
Montenegro Airlinesa - Zoran Đurišić, Adria Airwaysa - Klemen Boštjančič i JAT
Airwaysa - Vladimir Ognjenović, jednoglasno
odbili kapitalno ujedinjenje . Direktori su tek dogovorili buduću tješnju saradnju
kojom će pokušati prebroditi brojne teškoće u poslovanju.