Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta

A. B.
Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta
Prema podacima Instituta za privredni inženjering (IPI) Zenica, iz 2017. godine od ukupnog broja nepravilnosti na vozilima na tehničkim pregledima 60 posto se odnosi na kočioni mehanizam, te ovjes i točkove.

Ovakvi podaci su bili razlog da struka reagira te pozove nadležne institucije da u narednom periodu povedu računa o tome kakvi automobili se nalaze na cestama u Federaciji Bosne i Hercegocine. 

U cilju povećanja sigurnosti saobraćaja u Federaciji BiH predsjednik Udruženja ovlaštenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila FBiH Haris Muratović istaknuo jna sjednici tog udruženja da se na tehničkom pregledu 60 posto neispravnosti odnosi na kočioni mehanizam.

Sastanak je održan s ciljem da se pokušaju iznaći načini za rješavanje problema tog sektora, te pokrenu inicijative za izmjene zakonskih i podzakonskih akata koje bi dovele do smanjenja nivoa sive ekonomije, efikasnije administracije i samim tim, boljeg rada sektora.

Realizacijom postavljenih ciljeva Udruženja, kako je istaknuto smanjio bi se broj nesreća na cestama, smanjila zagađenost zraka i stvorila zdravija životna okolina, osigurao priliv više sredstava u budžete u BiH, te ispunjavali uvjeti za prijem u EU (smanjenje C02 emisija i sl.)...

Profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu i predsjednik Udruženja inženjera saobraćaja i komunikacija u BiH Osman Lindov za Radiosarajevo.ba je kazao da bi navedeni podaci mogli biti alarmanti ukoliko su ispravni i ukoliko se ne reagira na vrijeme.

"Smatram da je podatak da je 70 posto cijelog kontigenta vozila neispravno, zato što je taj institut bio dio nadzora nad tehničkim pregledima i treba tražiti izvore jer to velika cifra. Potpuno je apsurdno da 70 posto vozila ima neispravne kočione sisteme i da se kao takva puštaju u saobraćaj. Ako je to istina, što izražava sumnju, to podrazumijeva jednu katastrofu koja će se desiti u narednom periodu, a koja će utjecati na broj saobraćajnih nesreća. To je alarmantan podataka na koji treba reagirati inspekcija i policija te vršiti provjeru ispravnosti vozila tako što će nasumično zaustavljati automobile te ga slati na vanredni tehnički pregled", rekao je Lindov.

Kako je dodao, prema informacijama IPI-a, to znači da su bili na tehničkom pregledu i da su kao takvi pušteni na ulicu. Inale, povećanje broja registriranih motornih vozila u BiH prati i povećanje potražnje za uslugama pomoći na cesti. Samo u toku 2017. godine BIHAMK-ove tehničke službe obavile su više od 55.000 intervencija i asistencija na cesti.

“Mnogi štetni procesi koji se odvijaju tokom korištenja vozila, kao što su habanje i korozija, u velikoj mjeri doprinose pojavi kvarova i prekidu rada pojedinih dijelova, sklopova i sistema na vozilu", navode iz BIHAMK-a.

Generalno, kvarovi koji se odnose na motor i izduvni sistem mogu biti uzrokovani potrošenim vitalnim dijelovima motora (istrošenost klipnih zaptivnih prstenova i košuljice cilindra, zaptivača) što se manifestuje povećanom potrošnjom ulja i goriva kao i lošijim perfomansama vozila (snaga, ubrzanje, obrtni moment), a može doći i do pregrijavanja i zabravljivanja motora.

Voditelj odjela za tehnički pregled vozila kompanije Centrotrans d.o.o. Avdo Šehić za naš portal je prokomentirao problem kočionog sistema koji je najčešći kod vozača u Bosni i Hercegovini.

"Ukoliko se utvrdi kvar na automobilu, onda takva vozila moraju biti vraćena na tehnički pregled da bi se izvršila popravka. Evidentirana vozila u izvještaju IPI-a, odnosi se se vozila koja su ponovo vraćena na tehnički pregled. Razlika između lijevog i desnog točka se pokaže da je prevelika - dozvoljena je 25 posto, a bude npr. 35 posto i tada se vraća na popravku. Tada se evidentira da je vozilo bilo neispravno i onda institut u svom tromjesečnom izvještaju objavljuje te podatke.

Kočioni sistem je najveći problem jer je stalno u upotrebi. Kada se kupi novo vozilo ono podliježe tehničkom pregledu tek nakon dvije godine. Stalno je u upotrebi, oscilacije na putu, rupe na putu i sl. Vozilo se prilikim svakog pritistika na pedalu kočnice grije, griju se cilindri, kočione pakne i vremenom dođe do poremećaja kočionog sistema što ne znači da vozilo nema kočnice već samo ne zadovoljava određene parametre", pojasnio je Šehić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak