Sedam kobnih grešaka zbog kojih je pao avion s predsjednikom Makedonije
Prema analizama Komisije koja je istraživala nesreću aviona Vlade Republike Makedonije koja se dogodila 26. februara 2004. godine, glavni uzrok udesa su pilotske greške. To je danas na press konferenciji potvrdio Omer Kulić, glavni istražitelj ove Komisije.
Kulić je, prezentirajući izvještaj, naveo da posada nije bila adekvatno obučena da uradi povjereni posao.
Prema njegovim riječima, kopilot je bio bivši oficir JNA, „došao je iz vojske i nije nikada završio školovanje za tu vrstu letenja što će se kasnije pokazati kao ključni razlog udesu“.
"Prema našim analizama, glavni uzrok udesa su pilotske greške, sedam pilotskih grešaka koje je posada napravila od momenta polijetanja iz Skoplja do pada pred samim Mostarom", kazao je Kulić.
Naveo je da je prva greška ta da posada nije smjela poletjeti iz Skoplja za Mostara zbog loše meteorološke situacije u Mostaru to jutro.
"Oni nisu znali uopće kakva je meteorološka situacija u Mostaru jer oni su poletjeli prije sedam sati iz Skoplja, a Mostarski aerodrom počinje prve informacije o vremenskoj situaciji da šalje tek u sedam sati. Znači oni su već bili poletjeli kada je prvi meteorološki izvještaj krenuo", kazao je Kulić.
Naveo je da kada idu na slijetanje, posada napravi pripremu među sobom, kako će raditi, koje frekvencije... Druga greška je da nisu izvršili adekvatnu pripremu za prilaz i slijetanje.
"Treća greška, kada su se javili Mostaru, kontrolor iz Mostara im je javio meteorološku situaciju i ta meteorološka situacija je bila takva da kaže da su oblaci niži nego što oni smiju da se spuste u prilazu za slijetanje. Četvrta greška, kada su izgubili signal glavnog sredstva za slijetanje nisu prekinuli prilaz i išli na alternativni aerodrom što su morali da urade", kazao je Kulić.
Prema njegovim riječima, peta greška je da su pošli ranije u snižavanje 2,7 milja.
"Šesta greška, isključili su autopilot i letjeli su mehanički što je bilo katastrofalno. Sedma greška je da nisu održavali horizontalni let kada su došli na najnižu tačku na koju mogu da dođu. Zbog te greške, zbog tog neodržavanja horizontalnog leta, umjesto da leti horizontalno on je oscilirao po putanji i u tom osciliranju zakačio je zemlju i desila se katastrofa", kazao je Kulić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.