Potvrđeno: Identifikovani posmrtni ostaci Safije Paraganlije i njene kćerke Amire (7)
Posmrtni ostaci šest žrtava proteklog rata identifikovani su u Komemorativnom centru u Tuzli i u Centru za obdukciju i identifikaciju u Goraždu. Identitet žrtava je najprije dobiven DNK analizom, nakon čega su članovi porodica žrtava potvrdili taj identitet.
U Komemorativnom centru u Tuzli identifikovane su četiri žrtve, a radi se o žrtvama bošnjačke nacionalnosti čiji su posmrtni ostaci ekshumirani na području Zvornika, Vlasenice i Bratunca.
Identifikovani su posmrtni ostaci Safije Paraganlija rođene 1961. godine i njene kćerke Amire rođene 1985. godine. One su u maju 1992. godine ubijene u Joševi kod Bratunca.
Goga Sekulić uhapšena na bh. granici: Razlog je pomalo nevjerovatan
Posmrtni ostaci majke i kćerke su ekshumirani u oktobru 2021. godine, kad su u Joševi otkrivene dvije grobnice u kojima se nalazilo pet žrtava, dvije žene i troje djece.
Porodica je, nakon zvanične identifikacije, dala saglasnost za ukop majke i kćerke na kolektivnoj dženazi u Bratuncu u maju ove godine.
U Tuzli je identifikovan i Mujo Esmić rođen 1940. godine u Vlasenici. On je nestao u ljeto 1995. godine u Potočarima, a njegovi posmrtni ostaci su ekshumirani 2015. godine iz masovne grobnice koja je otkrivena u Kozluku kod Zvornika.
U Bratuncu ekshumirani posmrtni ostaci: Radi se o tri žene i dvije djevojčice
Porodica je, nakon zvanične identifikacije, dala saglasnost za njegov ukop na kolektivnoj dženazi u Memorijalnom centru Srebrenica - Potočari.
U Komemorativnom centru u Tuzli porodica je i identifikovala Rahmana Hrnjića, rođenog 1979. godine u mjestu Baćino Brdo u općini Vlasenica. On je, na području Vlasenice, nestao 1992. godine, a njegovi posmrtni ostaci su ekshumirani 2003. godine na lokalitetu Ogradice.
29. godišnjica zločina nad Bošnjacima u Bratuncu
U Centru za obdukciju i identifikaciju u Goraždu identifikovane su još dvije žrtve proteklog rata. Radi se o žrtvama bošnjačke nacionalnosti, koje su nestale na području Višegrada 1992. godine.
"Porodice su zvanično identifikovale posmrtne ostatke Amira Omerovića, rođenog 1928. godine i Hasiba Nuhanovića, rođenog 1954. godine. Njihovi posmrtni ostaci su ekshumirani u julu prošle godine iz grobnice koja je otkrivena na lokalitetu Gornja Crnča, općina Višegrad", saopćeno je iz Instituta za nestale osobe BiH.
Dragan Bursać o zločinu o Joševi
Dragan Bursać o zločinu u Joševi pisao je za Al Jazeeru 2020. godine. Upozoravamo na izrazito uznemirujući sadržaj:
"...Rukija Paraganlija je ponosna žena. Do rata je često radila u susjednim srpskim naseljima Bradići i Jaketići i smatrala je da trebaju ostati u kući i da njih niko neće dirati uprkos puškaranjima koja su učestala i čiji su zvukovi dopirali do Joševe. Nadničila je ne bi li prehranila djecu i unučad. I kad su muškarci napuštali selo pod četničkim hicima, ona je rekla da će ostati. Neće valjda nju, govorila je. A neće, ne dao Bog, ni djecu, pune su kolijevke u Joševi. Ma znaju nju sve komšije, nema se čega bojati – ni ona ni snahe ni unučad. I nije nikome ništa skrivila da bi se bojala.
A onda, tog zlog 22. maja ‘92, Rukija sa svojim nevjestama Zinetom i Safijom plijevi baštu. Kiša i sunce u naletima plode zemlju u slivu Drine. To je bogatstvo koje treba njegovati i cijeniti.
Pucanj, pa još jedan. Rafali…
Rukija je u trenu sa nevjestama ispred porodične kuće. Žene unezvijereno traže kolijevke sa bebama.
I sad zamislite situaciju: tri žene, jedna djevojčica od sedam godina i dvije kolijevke. Djevojčica se zove Amra i kćerka je Safijina, a unuka Rukijina. Ima sedam godina. Amra drži kolijevku u kojoj nečujno i bezbrižno spava beba Samra, njena sestrica. Ni godina joj nije. Zineta, druga Rukijina nevjesta, pridržava drhtavom rukom drugu kolijevku, u kojoj je njena beba Amera. Ni Amera nije napunila prvu godinu.
Pa onda zamislite situaciju u kojoj nana Rukija gleda svoje nevjeste i svoje unučice kako se zgrčenim rukama i povijenim tijelima brane od užasa koji dolazi. Zamislite situaciju u kojoj nekoliko četnika utrčava u kuću i sa smijehom odlaže oružje na kuhinjski sto.
Ne, smrt hicima puščanim bila bi blagoslov u toj situaciji.
Jedan četnik vadi nož. Beba Amera bezgrešnim, nasmijanim očima mirno gleda u njega. Nož se nekako zavlači pod dječji vrat. Malo krvi i to je kraj. Urlik majke Zinete. Četnik ne trpi urlike. Nož kolje bespomoćnu majku, koja umire nekoliko sekundi nakon svoje bebice.
A onda na red dolazi Safija, koja drži svoju sedmogodišnju Amru za ruku. Mala se brzo i neprimjetno odmakla od druge kolijevke, u kojoj živi, a ne diše druga beba, njena sestrica Samra. Safija i Amra, majka i kćerka, zaklane su istog časa, a njihova tijela su se sručila pored Zinete i njene Amere. Krv miješa porodicu Paraganlija u tom majskom popodnevu, bez milosti i pomoći.
Dvije žene, djevojčica i beba su zaklane. Od istih noževa, ideologije i zvijeri. Svijete moj, možeš li to da shvatiš?
Nana Rukija samo se srušila i predala glavu četnicima. Smrt kao olakšanje. I sve one zaklane: nana Rukija, nevjeste Zineta i Safija, djevojčica Amra i bebica Amera.
Tek tako. U jednom trenu, u jednoj kući. Krive jer su žive, jer se drugačije zovu i na drugi način Bogu mole. Bezgrešne, a mrtve pod četničkim čizmama.
A onda jedan četnički krvolok pogleda u onu drugu kolijevku. Ništa se ne miče, a dan odmiče. “Dosta je bilo klanja, red je da pucamo”, pomisli zvijer. Umjesto noža rafal je posjetio preživjelu bebicu Samru…
Četnici su dugim rafalima “ovjerili” ubijene Paraganlije i izašli iz kuće.
Trebalo je nastaviti ubijati ljude u Joševi. Zlo je gladno i tražilo je novo zlo, da se krvlju seljaka dobrih i poštenih nahrani. (...)
Ono nešto preživjelih iz Joševe, tek duboko u noć, vratilo se u selo. Tamo su našli krv, paljevinu i leševe. Smrt je to bila u neograničenim količinama.
A onda su žene čule dječji plač u poluspaljenoj kući Paraganlija. Bila je to beba Samra. Njeno tijelo u bešici netaknuto, oivičeno rupama od metaka. Tek tada se prvi put plačem javila. Dijete živo i zdravo. Čudo druge kolijevke!
Po kazivanju rijetkih preživjelih koji su to veče bili na pokopu Paraganlija, svih petoro imalo je rezove na vratu. Ukop je obavljen nabrzinu, po noći. Njih petoro ukopano je u dva mezara.(...)
Mala Samra danas je udata, živa i zdrava žena. Jedina preživjela u ženskoj lozi Paraganlija."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.