Nakon 50 godina obnavlja se tunel Ivan (FOTO)

Radiosarajevo.ba

Najkompleksniji dio trenutno aktuelnog projekta rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine, koja uključuje čak 19 mostova i 11 tunela, čine tri kilometra tunela Ivan, poznatog saobraćajnog "uskog grla", kroz koji se do sada zbog dotrajalosti pruge saobraćaj odvijao vrlo otežano brzinom oko 20 km/h.

​​Prije 125 godina u Sarajevo stigao je prvi voz koji je uspostavio komunikaciju od unutrašnjosti zemlje ka moru. Najveći problem predstavljalo je rješavanje najteže dionice pruge - vododijelnice na Ivan-sedlu (876 m), koja je u zračnoj udaljenosti svega 14 km od Konjica, s visinskom razlikom od 600 m, i predstavljala je posebne tehničke poteškoće. Rješenje je osmislio švicarski inženjer Roman Abt konstrukcijom sistema adheziono-zupčaste pruge, koji je prvi put primijenjen u našoj zemlji.

Da se radi o pravom inženjerskom poduhvatu uvjerila se italijanska kompanija Generale Costruzioni Ferroviale S.p.A (GCF) koja je u januaru ove godine počela radove na rekonstrukciji pruge na ovoj dionici. Iskusne italijanske željeznice posebno je fascinirala izuzetna specifičnih visinskih razlika izvođenja radova uslijed čega se parametri pruge moraju podešavati u skladu s tri seta parametara što je rijetkost u Evropi, izuzev možda na Alpama.

Osim turističkog, željeznički saobraćaj na ovoj dionici, koja je sastavni dio međunarodnog Koridora Vc koji je uvršten u tzv. Sveobuhvatnu mrežu željezničkih pruga regiona (SEETO Rail Comprehensive Network), imat će direktan i pozitivan efekt na konkurentnost pojedinih industrijskih grana u Bosni i Hercegovini.

Potpunom obnovom kolosijeka na ukupno 39 km pruge, tehnički uvjeti pruge će se podići na savremeni evropski standard, te, dozvoljavati brzine od 100-120 km/h uz ograničenja trase i usponima na ovoj dionici. Od značaja za teretni saobraćaj je i vijest da nove savremene šine koje se postavljaju na ovoj dionici imaju znatno veću nosivost od ranijih šina. Inače, za potrebe rekonstrukcije dionice Sarajevo - Bradina kompanija GCF je u BiH dopremila vlastitu flotu savremenih željezničkih mašina tzv. radnih vozova na kojima radi oko ​1​00 radnika talijansko-bosanske posade, a okončanje radova planirano je početkom ljeta ove godine.

U galeriji pogledajte fotopriču o rekonstrukciji željezničke pruge na dionici Sarajevo – Bradina, saopćeno je iz kompanije.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak