Mostar ima most koji je stariji od onog najpoznatijeg: Otkrijte ovu skrivenu ljepotu grada
Mostovi su oduvijek bili mnogo više od pukog građevinskog materijala, konstrukcije koja fizički povezuje dvije strane i omogućuje lokalnom stanovništvu lakši prelazak. Oni su manifestacija ljudske snage, vizionarstva i vještine, izvanredna ostvarenja koja nadmašuju svoju osnovnu svrhu…
Danas mostovi diljem svijeta pričaju najljepše priče o bogatoj prošlosti i kulturi mjesta na kojima su nikli, i inspiracija su za slikare, pjesnike i sanjare, čija pera i kistovi čudesno prenose njihovu ljepotu na platno ili papir. A pričati o ovim očaravajućim znamenitostima, a ne pokloniti posebnu pažnju najstarijem mostu u Mostaru, bio bi pravi grijeh. Most Kriva ćuprija u Mostaru arhitektonsko je remek-djelo i lokacija koju u gradu pod Veležom jednostavno morate posjetiti.
Kriva ćuprija: Most koji je stariji od Starog mosta
Na rijeci Radobolji, oko 150 metara uzvodno od njenog utoka u Neretvu, smješten je mali kameni most poznat pod imenom Kriva ćuprija. Ovo skromno, ali arhitektonski impresivno zdanje ima historiju stariju od samog Starog mosta, jedne od najpoznatijih znamenitosti Mostara.
Efendić oštro odgovorio SDP-u: 'Kako možete tako hladnokrvno glasati, je li se žalba sama poslala?'
Naime, kako piše stranica Mostar Live, prvi spomen Krive ćuprije datira iz Ćejvanove zakladnice iz 1558. godine. U tom je dokumentu napisano kako je most sagradio Ćejvan (Ćehaja) 1558. godine, što ga čini starijim od Starog mosta koji je dovršen 1566. godine. Narodna predaja kaže kako je Stari most sagrađen upravo po uzoru na Krivu ćupriju, koja je očigledno poslužila kao inspiracija za monumentalno djelo koje danas simbolizira Mostar. Unatoč svojoj veličini, Kriva ćuprija povijesni je mozaik grada koji svjedoči o vještini i viziji graditelja iz prošlosti.
Most je preživio posljednji rat, ali ne i poplavu iz 1999. godine
Tokom dugog osmanskog razdoblja, Kriva ćuprija bila je ključan most preko rijeke Radobolje. Promet preko ovog malenog, kamenog čuvara historije oduvijek je bio živahan, budući da je sve do izgradnje željezničke pruge kroz Mostar 1884. godine most bio na glavnom putu koji je povezivao jug i sjever. Nakon što je izgrađeno nekoliko željezničkih mostova, Kriva ćuprija postupno je izgubila svoju prometnu važnost. Zbog njenog položaja u dubokom koritu rijeke, pristup s obje strane postao je nepraktičan, pa čak i lokalci danas rijetko koriste ovaj prijelaz.
Kriva ćuprija je jedan od najstarijih očuvanih građevinskih spomenika osmanskog razdoblja na području Mostara, uz sultan-Selimov mesdžid i Ćejvan-Ćehajinu džamiju. Zbog svoje historijske i kulturne važnosti, proglašena je zaštićenim spomenikom kulture. Iako je most preživio posljednji rat, nije odolio razornoj poplavi koja je 1999. godine pogodila Mostar.
Naime, tada se Kriva ćuprija srušila, a obnova je dovršena 2002. godine pod pokroviteljstvom UNESCO-a te uz financijsku i tehničku podršku Luksemburga. Rekonstruirana Kriva ćuprija danas je jedna od najposjećenijih atrakcija u gradu te je proglašena UNESCO-vim spomenikom svjetske baštine, čime je osigurano njeno očuvanje za buduće generacije, piše putni kofer.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.