FOTO Pogledajte kako su izgledali tuneli kroz Ivan kroz historiju
Povodom proboja tunela Ivan, zanimljivo je osvrnuti se na historiju prometnih veza preko možda i najpoznatijeg planinskog prijevoja u BiH.
Planina Ivan predstavlja, na neki način, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine, pišu Autoceste Federacije, podsjećajući kako su na ovom prostoru postojali ključni putevi tokom mnogo proteklih vijekova.
Prvi tunel dužine 645 metara kroz planinu Ivan izgradila je Austro-Ugarska monarhija krajem 1880-ih godina u sastavu izgradnje željezničke pruge uskotračnog kolosijeka.
Oglasio se Štab civilne zaštite Općine Stari Grad Sarajevo: "Današnja evakuacija nije vanredna"
Drugi tunel dužine 3.230 m izgradila je Kraljevina Jugoslavija ranih 1930-ih godina u cilju unaprjeđenja austrougarske pruge. Ovaj tunel je tokom nekoliko sljedećih desetljeća bio najduži tunel u Bosni i Hercegovini.
Tunel je danas u upotrebi za željezničku prugu normalnog kolosijeka. Kasnih 1970-ih godina prvi tunel je doživio potpunu preobrazbu kada ga je SFRJ proširila i prepravila u dvosmjerni cestovni tunel magistralne ceste M-17.
"Probojem probojem tunela Ivan dužine 1.741 m imamo treći po redu i to dvocijevni tunel autoceste A1 na Koridoru 5C, čiji početak korištenja očekujemo na ljeto 2022. godine", navode iz Autocesta.
Okončanjem izgradnje dionice autoceste A1 Tarčin – Konjic preko Ivan-sedla postojat će sljedeće prometne veze:
• Srednjovjekovni karavanski put
• Stari kolski drum
• Željeznička pruga Sarajevo – Ploče
• Magistralna cesta M-17
• Autocesta A1
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.