Ensad Karić za Radiosarajevo.ba: A tek smo krenuli...
Ensad Karić, generalni direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine vjerovatno je jedan od rijetkih kojeg će u ovoj zemlji s osmijehom dočekati gdje god se pojavi. Silan posao je iza poduzeća koje vodi, kilometri autoputa konačno su tu, a kako nam je i sam kazao, ovo je tek početak jedne lijepe priče.
Kada je JU Autoceste FBiH osnovano, tek su rijetki mogli pretpostaviti da će četiri godine poslije postati najljepša bosanskohercegovačka priča. Ne treba biti sitničav, treba to reći, graditeljski Zmajevi uistinu su pokazali da se može.
Razgovarao: Emir Aletić, Radiosarajevo.ba
S direktorom Karićem razgovarali smo o dosad urađenom poslu, o još većem koji ovo poduzeće čeka, o velikim planovima, idejama, lokacijama širom zemlje koje će uskoro postati velika gradilišta.
''Zadovoljstvo je veliko jer smo vratili povjerenje kod međunarodnih finansijskih institucija pa i kod domaće javnosti, na kraju krajeva. Vjerovali smo da se sve ovo stvarno može napraviti. Imamo bezrezervnu podršku Evropske investicijske banke i već smo bez ikakvih problema osigurali sredstava za novih 20 kilometara autoputa. Tako će biti i ubuduće, međunarodne finansijske institucije podržavat će nas i u narednom periodu'', pričao je Ensad Karić na početku razgovora za portal Radiosarajevo.ba.
Četiri godine su ozbiljan period. Silan posao jeste urađen, ali uvijek postoji onaj crvić, onaj maleni prostor za pitanje je li se moglo uraditi više, je li možda napravljena neka greška...
''Vjerovatno ima nekih stvari koje su se mogle drukčije uraditi, ali nisam takav tip, ne gledam nazad. Siguran sam da ovaj zamah u kojem smo učestvovali omogućava još brže i veće radove u godinama koje dolaze'', priznaje naš sagovornik.
Šta dalje? Kako nastaviti u ovom ritmu i u kojim dijelovima Federacije možemo očekivati početak radova. Javnost je naviknuta na udarnički ritam radova u ovom poduzeću...
Povećanje naplate cestarine
''Već smo završili pretkvalifikacije za dvije dionice: Klopče - Donja Gračanica i Počitelj - Međugorje. Imat ćemo ispunjen plan od 20 kilometara za ovu godinu i to je ono što je dobro. Još prošle godine pokrenuli smo inicijativu za povećanje akcize. Tako bismo imali 500 ili 600 miliona eura novih investicija koje bi promijenile kompletnu sliku naše zemlje'', priča nam Ensad Karić.
A prihodi od naplate cestarine su veći. Ohrabruje to našeg sagovornika, raduje ga što građani mijenjaju svijest i sve više koriste blagodati koje autoputevi nose sa sobom.
''Bilježimo povećanje naplate cestarine. Stanovništvo je već steklo navike i moram priznati da je to sada mnogo bolje. Naš plan za naredne četiri godine je privesti kraju radove na već spomenutih 20 kilometara. Pokušat ćemo naći koncesionara za radove na dionici Žepče - Doboj Jug, a još prošle godine pokrenuli smo inicijativu za gradnju dionice Konjic - Mostar Sjever koja bi obuhvatala izgradnju jedne tunelske cijevi od 9.5 kilometara kroz Prenj kako bismo ukupnu dužinu ove dionice smanjili na 26 kilometara. Osim toga, skoro je izvjesno da ćemo od EBRD-a dobiti sredstva za finansiranje dionice Međugorje - Buna'', zaključuje Ensad Karić na kraju razgovora za portal Radiosarajevo.ba.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.