'Do kraja 2014. imat ćemo 102 kilometra autoputa u FBiH'
Autoputevi u Bosni i Hercegovini već godinama su „top tema“ u bh. medijima.
Najčešće su to negativni konteksti, no situacija nije baš tako 'mračna' – tvrdi u intervjuu za portal Radiosarajevo.ba Ensad Karić, direktor JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar, iako priznaje da je „negodovanje javnosti razumljivo“.
Međutim, njegove su riječi kako će FBiH do kraja sljedeće godine imati 102 kilometra autoputeva, govori otvoreno o istragama SIPA-e, zašto vjeruje da idemo u korak sa trendovima u građevinarstvu te naglašava kako su, ipak, finansije najvažniji faktor ovih projekata – a svi znamo finansijsko stanje u Bosni i Hercegovini...
Razgovarala: Lana Ramljak, Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba: Kada
je riječ o autocestama FBIH, što je planirano i gdje stojimo sa implementacijom?
Karić: Prije
svega, zadovoljstvo mi je istaći da smo u protekle dvije godine ispunili
aktivnosti predviđene našim poslovnim planom. Kao rezultat ovih aktivnosti
usmjerenih na gradnju najznačajnijeg državnog projekta, Koridora Vc, izgrađeno je i u prometu je trenutno 52
kilometra autoceste, a u gradnji je 50 kilometara na 6 aktivnih gradilišta Vlakovo
– Tarčin, Zvirovići – Kravice, Svilaj – Odžak, Drivuša – Gorica, Gorica –
Bilješevo, LOT 3 Sarajevske zaobilaznice. Naš
plan je da do kraja iduće godine završimo sa izgradnjom i pustimo u promet 102
kilometra autoceste.
Radiosarajevo.ba: Šta
možemo očekivati u narednim godinama: koliko kilometara autoputa, koji su
najvažniji pravci i sl?
Karić: Mi
trenutno radimo i na pripremi izgradnje dodatnih 80 kilometara autoceste čiji
bi početak izgradnje bio 2014. i 2015. godine. Riječ je o dionicama Počitelj –
Zvirovići, Drivuša-Donja Gračanica, Tarčin-Konjic, gdje je u toku ili izrada
glavnog projekta ili se završava otkup zemljišta i u toku je osiguravanje novih sredstava putem međunarodnih
finansijskih institucija.
Na dionici Žepče-Doboj jug će se prvi put krenuti sa primjenom modela finansiranja putem javno-privatnog partnerstva.
Radiosarajevo.ba: Sve
su se češće i izraženije kritike javnosti na dinamiku radova u FBiH u odnosu na
regiji. Da li su kritike osnovane – ako jesu, u čemu je razlog, a ako nisu,
kako odgovarate na to?
Karić: Potpuno je
razumljivo negodovanje javnosti povodom dinamike izgradnje imajući u vidu da se
u posljednjih 15 godina izgradilo svega 37 kilometara autoceste. U posljednje
dvije i po godine JP Autoceste FBiH su počele gradnju 65 kilometra od čega je
već završeno 19 kilometara, a kako sam već naglasio pripremamo izgradnju
dodadnih 80 kilometara.
Naš stav je da se mora intenzivirati izgradnja autoceste kako bi građani naše zemlje napokon imali izgrađen autoput i kako bi se vozili dionicama koje su odavno trebale biti završene. Zbog toga smo i preuzeli izgradnju dijela Sarajevske zaobilaznice LOT 3 kako bi spojili izgrađeni dio autoceste sa dionicom koja je u izgradnji Vlakovo – Tarčin i kako bi imali u jednom komadu 80 kilometara autoceste. Preuzeli smo i izgradnju međunarodnih graničnih prijelaza Bijača na jugu i Svilaj na sjeveru. Odgovorno tvrdim da su svi uposleni u JP Autoceste FBiH, među kojima su brojni inženjeri i stručnjaci, posvećeni provedbi svih projekata kako bismo što prije u promet pustili i posljednji metar na Koridoru Vc.
No, bitan faktor koji određuje dinamiku jesu finansije. Do sada je u Koridor Vc investirano 1,275 milijardi KM, a za dovršetak projekta je potrebno još 3,5 do 4 milijarde eura, što daje prilično jasniju sliku o realnim mogućnostima.
Ovdje bih pozvao sve zainteresirane da se posjetom našoj web-stranici ili stranici na Facebooku redovno informiraju o aktuelnostima i uvjere da oko 90 bh. kompanija sa skoro 5000 radnika vrijedno rade na ovim spomenutim dionicama.
Radiosarajevo.ba: Da
li možete komentirati istragu SIPA-e vezanu za Sarajevsku obilaznicu? Da li se
vode slične akcije – ako nam možete otkriti?
Karić: Sve u vezi
sa istragom SIPA-e za Sarajevsku zaobilaznicu morate pitati JP Ceste FBiH jer
je to u njihovoj nadležnosti. U medijima su se pojavili i tekstovi da je
SIPA izuzela dio dokumentacije vezano za
dionice koje gradi JP Autoceste FBiH. Želim da istaknem da mi imamo izuzetno
korektnu saradnju sa predstavnicima SIPA-e i apsolutno smo im na raspolaganju.
Ipak, ovdje se radi o velikim investicijama i dobro je da se kontroliše sva
dokumentacija.
Radiosarajevo.ba: Koliko
ste zadovoljni kvalitetom bh. autoputeva?
Karić: Kvalitet
izgrađene autoceste je na visokom nivou. Mi pratimo razvoj tehnologije koja će
krajnjim korisnicima autoceste pružiti nivo usluge koji je adekvatan
međunarodnim standardima.
Radiosarajevo.ba: Gdje
je BiH izrazito jaka u industriji gradnje puteva, a koje su nam slabosti?
Karić: Ono što
nas posebno raduje jeste činjenica da su domaće kompanije, prije svega
Euro-asfalt i ŽGP kvalitetnim radovima na Koridoru Vc dobili međunarodne
reference i konkurentniji su i na drugim tržištima. Zbog konfiguracije terena
koja je izuzetno zahtjevna, Koridor Vc odlično je mjesto za primjenu
najsavremenijih građevinskih tehnologija i mi već sada znamo da se na njemu
grade izuzetno zahtjevni objekti, koji će služiti na čast i ponos i našim
građevinarima i našoj zemlji.
Na poddionici Zvirovići - Kravica posedno se izdvaja most Studenčica ukupne dužine preko 500 metara i visine preko 90 metara. Tunel 1. mart odnosno poddionicu Gorica – Bilješevo izvode domaće kompanije koje su izgradnjom ovog tunela po prvi put stekle reference za izgradnju tunela na autocesti. Tunel Vijenac, dužine skoro tri kilometra najduži je tunel u Bosni i Hercegovini i bit će jedan od najmodernijih i najopremljenijih tunela u regionu, a ujedno predstavlja jedan od trenutno najzahtjevnijih objekata na Koridoru Vc. Završetak tunela je planiran u maju 2014. godine čime će se modernom autocestom spojiti dva privredna subjekta Sarajevo i Zenica.
Imajući u vidu sve ovo rečeno, vjerujemo da idemo u korak sa trendovima u građevinarstvu, a bh. kompanije svakim danom dokazuju da efikasno, kvalitetno i u zadatim rokovima izvršavaju povjerene poslove.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.