Ceste FBiH: Podrška istražnim organima u slučaju sarajevske zaobilaznice

Radiosarajevo.ba
Ceste FBiH: Podrška istražnim organima u slučaju sarajevske zaobilaznice

Državna agencija za istrage i zaštitu (SIPA) je po naredbi Tužiteljstva BiH u četvrtak pristupila  privremenom izuzimanju dokumentacije koja se odnosi na projekat Sarajevske obilaznice, dionica: Butila-Briješće-Stup, LOT-2, saopćeno je iz JP Ceste Federacije BiH.

"Želimo naglasiti da u svemu podržavamo akciju koju provode legitimni istražni organi u JP Ceste Federacije BiH, koji svoj posao rade na krajnje profesionalan način i koji su dužni poduzeti sve zakonom propisane mjere u cilju suzbijanja kriminala i procesuiranja odgovornih osoba" navodi se u saopćenju. 

Kako se dalje navodi, JP Ceste Federacije BiH će sa svoje strane na najprofesionalniji, najekspeditivniji i najkvalitetniji način dati punu podršku predmetnoj istrazi kao i do sada.

"Javnost mora da zna da se predmetni projekat financira iz kredita međunarodnih financijskih institucija, da je Izvođač direktno odgovoran za kvalitetu izvedenih radova, te da u koliko nastupi bilo kakva šteta ista će se direktno namiriti iz bankovnih garancija (novac Izvođača), a ne da će biti „oštećen“ budžet Federacije BiH" navodi se.

Prema potpisanom Ugovoru izvođač radova permanentno vrši internu (unutrašnju) kontrolu, a Inženjer (Nadzor) kontrolira rad Izvođača i po nalogu Investitora vrši dodatnu kontrolu. 

Iz Cesta FBiH podsjećaju da je u toku izvođenja asfaltnih radova vršena kontrola i od Izvođača (28 uzoraka) i od Nadzora (četiri uzorka), te da je na osnovu svih rezultata ispitivanja, Nadzor, prema važećoj zakonskoj regulativi, vršio obračun izvedenih radova i kroz privremene financijske situacije sankcionirao Izvođača (privremeno zadržao određena financijska sredstva). 

Do 08.novembra 2013. godine, predmetni projekat se, kako navode, izvodio u svemu prema potpisanom Ugovoru za izvođenje radova, kada je nastupio raskid. 

"Projekat je bio “živ” i izvođenje se vršilo fazno. Nakon prvog sloja asfalta po projektu se trebao izvesti drugi, (vezni sloj), a zatim i završni (habajući) sloj u svemu prema projektu o dimenzioniranju kolovozne konstrukcije" navode iz Cesta FBiH.

Nadalje, navode da sva eventualna odstupanja u pogledu debljine izvedenih radova, a koja su u granicama propisanim važećom zakonskom regulativom (“Smjernice za projektovanje, građenje, održavanje i nadzor na putevima” Knjiga II: Građenje, dio 2: Poseban tehnički uslovi -Sarajevo/Banja Luka 2005. godina ) Izvođač je u mogućnosti nadomjestiti, o svom trošku, na narednim slojevima. 

"Rezultati vještaka, koji nikada nisu prezentirani JP Ceste Federacije BiH, ali su bili dostupni javnosti sa pojedinih portala koji su ih objavili, su vrlo slični rezultatima koje je utvrdio inženjer. Prosječna debljina utvrđena od vještaka iz svih 28 uzoraka je 83,8 mm što u odnosu na projektovanu debljinu 90 mm iznosi umanjenje od 6,88 posto ili 6,2 mm, što je u skladu sa navedenim Smjernicama" preciziraju iz Cesta FBiH. 

Istovremeno, ne žele negirati da postoje lokalna mjesta na kojima je ustanovljen podbačaj od 23,3 posto, odnosno 21 mm manje od projektovanih 90 mm, što je, kako navode, također u u skladu sa navedenim Smjernicama (max. dozvoljeno 25 posto).

"Međutim, kako smo već naglasili, da je projekat “živ”, Izvođač bi na narednim slojevima morao nadomjestiti utvrđeno umanjenje i ispoštovati ukupnu debljinu svih asfaltnih slojeva projektom predviđene kolovozne konstrukcije" navodi se u saopćenju.

Kako se dalje navodi, obzirom da je nastupio raskid Ugovora, inženjer je dužan prema članu 15.3. Općih uvjeta Ugovora o građenju (FIDIK), koji definiše “Obračun na dan raskida”,da utvrdi vrijednost radova koje je potrebno priznati Izvođaču. 

Obzirom na to da je izvođenje radova u prekidu, izuzev interventnih radova koji se izvode na objektu vijadukt Briješće na dijelu prelaza preko pruga, osim kontrole koju provode istražni organi i vještaci, Nadzor takođe vrši dodatna uzorkovanja u svrhu konačne ocjene kvaliteta izvedenih radova. 

"Paralelno na istim lokacijama Investitor uzima uzorke za kontrolu rada Nadzora i iste će dati na ispitivanje u ovlaštenu instituciju . Obzirom da su u toku dodatna ispitivanja od strane vještaka, Investitora i Nadzora ne želimo u javnost istupati o konačnim sankcijama koje će se poduzeti dok svi rezultati ne budu gotovi. Ono što je sigurno, ukoliko se dokaže šteta, ista će biti namirena od Izvođača iz zadržanih bankovnih garancija" navodi se u saopćenju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak