Bez rampe, bez svjetla, bez sigurnosti: Smrtonosne tačke u BiH

2
Radiosarajevo.ba
Bez rampe, bez svjetla, bez sigurnosti: Smrtonosne tačke u BiH

Iako su željezničke nesreće rjeđe od onih u cestovnom saobraćaju, njihove posljedice su često teže i kobne. Poseban problem predstavljaju neoznačeni prijelazi, nedostatak rampi i signalizacije, koji godinama ugrožavaju sigurnost učesnika u saobraćaju.

Da su posljedice željezničkih nesreća dugotrajne i bolne, svjedoči i Mufid Jašarspahić, koji je kao dijete stradao na pružnom prijelazu u naselju Doboj-Kakanj.

"Stradao sam sedamdesete godine, prije 55 godina. Cijeli život nosim te posljedice, ali život ide dalje", prisjeća se Jašarspahić.

Nastavlja se saga Aca vs. Mile, Lukas tvrdi da mu Dodik prijeti: "Nacrtao si mi metu na čelo"

Nepouzdane rampe i neispravna signalizacija predstavljaju ozbiljan sigurnosni problem za sve koji svakodnevno prijelaze prugu – pješake, vozače i radnike firmi u neposrednoj blizini.

Mještani upozoravaju: prijelazi bez rampi i signalizacije

U Doboj-Kaknju većina pružnih prijelaza nije osigurana rampama ni svjetlosnom signalizacijom, iako su vrlo prometni. Mještani tvrde da su više puta upozoravali nadležne, ali bez rezultata.

Džemal Ganibegović, stanovnik Doboj-Kaknja, kaže da je problem prisutan decenijama:

"Ovo nije problem samo za nas mještane, nego i za sve one koji ovuda prolaze. Problem postoji još od prije rata, a do danas se ništa nije promijenilo."

Vlasnik lokalne firme Vahidin Goga dodaje da se na prijelazu svakodnevno odvija gust saobraćaj:

"Ovdje je prijelaz izuzetno prometan, ljudi prijelaze automobilima i pješice, a on nije ni na koji način označen. To je ogroman rizik za sve nas."

Predsjednik Mjesne zajednice Ibrahim Imamović podsjeća da su mještani više puta tražili ugradnju zaštite:

"Tražili smo da se postave svjetlosna signalizacija, zvučna upozorenja i rampa, ali ništa nije urađeno. Samo prošle godine imali smo dvije nesreće – u jednoj je osoba smrtno stradala, a druga je teško povrijeđena."

Statistika: 51 nesreća u četiri godine

U Zeničko-dobojskom kantonu, u posljednje tri godine zabilježeno je deset nesreća na pružnim prijelazima, dok su na području Federacije BiH od 2021. do 2025. godine registrovane 51 saobraćajna nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima.

Na mreži Željeznica FBiH postoji 195 prijelaza sa pasivnom ili aktivnom signalizacijom, ali mnogi i dalje ostaju bez ikakve zaštite.

Policija apeluje na oprez

Iz Uprave policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona pozivaju građane da poštuju pravila i prijelaze prugu isključivo na označenim mjestima.

Lejla Ekinović, glasnogovornica MUP-a ZDK, upozorava.

"Najčešće se radi o prijelazima gdje pješaci i vozači ne vode računa o svojoj sigurnosti, ne poštuju znakove i time dovode u opasnost i sebe i druge."

Prema podacima Željeznica FBiH, najčešći uzrok nesreća je nepažnja učesnika u saobraćaju – pješaka i vozača. Neki prijelaze prugu na nedozvoljenim mjestima, hodaju po šinama, pa čak se penju na vagone, uprkos istaknutim znakovima zabrane.

Skupa sigurnost, a najvažniji – ljudski faktor

Ugradnja aktivne zaštite na jednom pružnom prijelazu košta između 450.000 i 550.000 KM, što Željeznice Federacije BiH same ne mogu finansirati.

Iz ovog preduzeća poručuju da je potrebna zajednička saradnja općinskih, kantonalnih i federalnih institucija, kao i Direkcija cesta, kako bi se problem sistemski riješio.

Dok se na trajna rješenja još čeka, oprez svakog pojedinca ostaje najvažnija zaštita, piše BHRT.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak