Avion za čovjeka. Milioni za avion

Radiosarajevo.ba
Avion za čovjeka. Milioni za avion


Milorad Dodik se vozi i helikopterom i avionom. Članovi Vlade Federacije nedavno su na službeni put otišli autobusom, zarad uštede i obmane javnosti.

U autobusu se članovi platformaške polulegalne vlade vjerovatno nisu udobno osjećali, pa su se sjetili – aviona!

„Nekoliko sedmica nakon što je preuzeo punu kontrolu nad Sarajevskim aerodromom, vrh SDP-a izdao je nalog novoj upravi ove iznimno profitabilne državne kompanije da pripremi teren za nabavku mlaznog aviona! Mlaznjak bi formalno bio u vlasništvu Sarajevskog aerodroma, ali bi de facto bio na raspolaganju federalnim funkcionerima“, piše u novom broju Slobodne Bosne.

Premda su svi detalje ove operacije još uvijek nepoznati, sarajevski sedmičnik saznaje da bi se cijena aviona trebala kretati u rasponu od 10 do 15 miliona dolara, a svi troškovi održavanja išli bi na teret Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

„Na čelu ovog odjeljenja vjerovatno će biti Omer Kulić, bivši direktor propale državne kompanije Air Bosna, koji je prije nekoliko mjeseci izabran u novi (privremeni) Nadzorni odbor Sarajevskog aerodroma. U proteklih nekoliko godina, Kulić je povremeno radio i kao pilot u privatnoj avio-kompaniji Željka Mitrovića Air Pink i odlično je upućen u poslovanje avio-taxi kompanija“, piše Slobodna Bosna.

Ipak, prema saznanjima ovog magazina, SDP nije siguran da će operacija biti uspješna, jer nisu sigurni u podršku koalicionih partnera iz SDA. Partija za čovjeka ipak dobro zna da bi kupovina aviona iz budžeta Federacije izazvala bijes javnosti, pa će ga kupiti iz profita Sarajevskog aerodroma. Ova javna kompanija ima profit od 6 miliona KM, koje neće morati prebaciti u federalni budžet, što je praksa i pravilo, nego će ih uložiti u kredit za kupovinu aviona.

Problem nije samo cijena kupovine aviona, nego i njegovo održavanje i garažiranje. Slobodna Bosna piše da će usluge avio-taxiranja od strane Sarajevskog aerodroma koristiti samo uzak krug ljudi iz vlasti, te da se komercijalnim iznajmljivanjem neće pokriti troškovi.

„Iskustva susjednih država, Srbije i Hrvatske, svjedoče da je održavanje 'funkcionerskog aviona' iznimno skupo. Primjera radi, godišnji troškovi servisiranja i amortizacije mlaznog aviona u vlasništvu Vlade Srbije iznose više od 2,5 miliona eura i skoro su četiri puta veći od troškova koji bi srbijanski funkcioneri napravili korištenjem redovnih avio-linija“, piše Bosna.

U Hrvatskoj funkcionerski avion troši još više budžetskog, narodnog novca. Mlazni avion Challenger 604 kupljen je 1996. godine, a otplaćen je do 2004., pri čemu se svake godine plaćalo 3.4 miliona dolara, a troškovi servisiranja iznose 2.5 miliona dolara godišnje.

Milorad Dodik, ranije premijer danas predsjednik Republike Srpske, vozi se u manjem avionu, Cessni 525, čije održavanje godišnje košta preko milion KM. Kupovina Cessne košta je 4.87 miliona dolara. Federalna vlast ipak traži mlažnjak, koji je teško pronaći ispod 10 miliona dolara.

Avion za čovjeka. I ljudi za aviona.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak