Asfalt na Sarajevskoj zaobilaznici tanji od projektovanog

Radiosarajevo.ba
Asfalt na Sarajevskoj zaobilaznici tanji od projektovanog

Asfalt na LOT-u 2 Sarajevske zaobilaznice tanji je od predviđenog. To su rezultati analize vještaka građevinske struke koji je o svemu poslao izvještaj Tužilaštvu BiH, javila je FTV.

U prosjeku, na cijeloj dionici nedostaje skoro centimetar asfalta, a na pojedinim mjestima, prema zvaničnom nalazu vještaka, asfalt je tanji za više od 2 centimetra. 

U isto vrijeme, vještak je utvrdio da na ovoj dionici nikad nije urađen završni sloj. Upravo zbog toga postoji mogućnost da će već izvedeni radovi morati biti ponovljeni.

Asfalt na LOT-u 2 Sarajevske zaobilaznice u prosjeku je tanji za oko 7 posto od projektom predviđene debljine. Na pojedinim mjestima asfalt je tanji za više od dva centimetra. Sve ovo navedeno je u izvještaju sudskog vještaka koji je dostavljen Tužilaštvu BiH. U njemu, između ostalog, stoji je da je na bazi uzetih 28 uzoraka dobijena prosječna debljina sloja 83,80 mm, što je u odnosu na projektovanu debljinu od 90 mm umanjeno za 6,20 mm, odnosno 6,88 %, te da je na bazi uzetih 28 uzoraka dobijena minimalna debljina sloja 69 mm, što je u odnosu na projektovanu debljinu od 90 mm umanjeno za 21 mm, odnosno 22,33%.

No, ono što je zanimljivo jeste pokušaj legalizacije smanjene debljine asfalta. Naime, u JP Ceste su prezentirali upravo taj dokument nazvan Smjernice za građenje puteva, prema kojem je dozvoljeno odstupanje u debljini asfalta za čak 25 posto, odnosno za jednu četvrtinu ukupne debljine. S obzirom na to da je asfalt na nekim mjestima tanji za oko 2,1 centimetar ili 22,33 posto, vještak navodi da je odstupanje u skladu sa smjernicama.

Iz Tužilaštva BiH navode da će dalja istraga biti usmjerena i na kvalitet ugrađenog materijala. Vještak je već utvrdio da završni sloj asfalta nikad nije postavljen.

S obzirom na to da su radovi na izvođenju radova već u prekidu preko godinu dana i da je izvedeni donji sloj prezimio kao završni sloj, potrebno je prije nastavka radova obavezno provjeriti fizičke i mehaničke osobine izvedenog sloja, piše u izvještaju.

Pošto je već procijenjeno da je izvedeni donji sloj u lošem stanju, najvjerovatnije će doći do ponovne ugradnje donjeg sloja, što će nanijeti dodatnu štetu JP Ceste, odnosno budžetu FBiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak