Plava priča traje dulje od stoljeća: FK Željezničar obilježava 103 godina slave i uspjeha
Na današnji dan, 17. septembra, davne 1921. godine fudbalski klub Željezničar je odigrao prvu zvaničnu utakmicu, i to protiv tada jedne od najpoznatijih fudbalskih ekipa na teritoriju BiH, ekipe "Sašk Napretka", te većina ovaj datum (17.09.1921.) smatra rođendanom jednog od najboljih fudbalskih klubova u BiH, FK Željezničar.
Ideju o osnivanju fudbalskog kluba Željezničar, mladi željeznički radnik Dimitrije Dimitrijević, koji je rođen i odrastao u centru grada na Mejtašu, u Čekaluši, predložio je 1920. godine svom kolegi i prijatelju mašinovođi, Ludvigu Lepleu.
Uz Stjepana Katalinića, oni formiraju inicijativni odbor, iz čijeg jezgra nastaje i prva uprava kluba, na čijem čelu se našao diplomirani inžinjer građevinarstva, Austrijanac po rođenju, Mađar po narodnosti, Hinko Tegzeš. U osnivanju svog kluba veliki doprinos dali su svi radnici Željeznica: kupljena je lopta, prva sportska oprema, treniralo se na vojnom vježbalištu Egzecirz, izrađena su i obilježja kluba, a djevojke igrača su na majicama izvezle lokomotivu – prvi grb kluba.
Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara
Ipak, tadašnje društveno-političke okolnosti nisu išle na ruku osnivanju radničkog kluba. Uprkos svemu, i te administrativne prepreke su prevladane te je Željezničar nakon višemjesečnog čekanja na molbu za prijem u Podsavez, uz uslov odigravanja dvije utakmice, primljen za punopravnog člana objavom u "Večernjoj pošti" u ponedjeljak 19. septembra 1921. godine.
Već prva utakmica, odigrana kao uslov za prijem, protiv najjačeg gradskog kluba u to vrijeme – SAŠK-a, bez obzira na negativni rezultat 1:5, nagovjestila je jednu prelijepu sportsku priču. Da ona bude uzbudljiva u samom početku pobrinuo se inicijator osnivanja kluba Dimitrije Dimitrijević, koji je pogotkom na toj utakmici postao igrač koji je postigao prvi zvanični pogodak u historiji kluba.
Željezničar postaje punopravni član Fudbalskog podsaveza i uvršten je u Drugi razred zajedno sa ŠK Špartom, ŠK Trojom i ŠK Barkohbabom, gdje se takmiči do sezone 1926/27, kada ulazi u Prvi razred sarajevskog podsaveza i tamo se takmiči sve do II svjetskog rata.
Od tada, kako vole reći Željini Manijaci, lokomotiva nezaustavljivo ide već više od devet decenija.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.