"Mislili smo da je Dončić zvijezda, a onda smo upoznali Musu i sve se promijenilo"
Peter Radovich, osvajač 36 Emmyja i kreativni direktor CBS-a, te Žarko Ivković generalni direktor univerzitetskog sporta u saveznoj američkoj državi New York autori su filma Something in the water (Nešto u vodi).
Film koji će svoju premijeru imati danas u 18 sati na Sarajevo Film Festivalu radili su za NBA i Facebook Watch i za cilj ima da predstavi kompletno shvatanje košarke na prostoru bivše Jugoslavije u zemlji najboljih košarkaša svijeta - Sjedinjenim Američkim Državama.
"To je film o košarci u regiji i ne samo da pratimo Luku Dončića, nego i Džanana Musu koji je iz Bihaća. To mi je nekako bio i cilj posljednjih 10-15 godina, da napravim tu priču, samo što ja radim u CBS-u, a mi ne pokrivamo NBA. Pozvao me prijatelj iz NBA-a i rekao mi je da traže četiri priče za Facebook, četiri dokumentarca koja su dogovorili s Facebookom i traže teme. Odmah sam mu rekao da imam nešto za njih, objasnio sam šta je u pitanju i pozvali su me da radim s njima.
Napravio sam dogovor sa CBS-om, jer ja to ne bih smio da radim, ali dobio sam dozvolu, jer znaju koliko mi to znači. I eto, snimali smo tri mjeseca, film je završen jučer i sutra ćemo ga vidjeti na premijeri ovdje u Sarajevu. Uvijek sam želio vidjeti Sarajevo, ovo mi je bilo neko opravdanje da dođem i super mi je. Ovdje sam već 24 sata sa Žarkom i Sašom Savićem i kao da sam tu već sedam dana. Dosta toga smo obišli", kaže Radovich na početku razgovora za Radiosarajevo.ba, a Ivković nastavlja:
"Moram reći prvo da smo mi dobili unikatnu priliku da radimo ovaj film. Peter je iz Zadra, roditelji su mu iz okolice Zadra, rođen je u Americi, igrao je košarku na fakuletetu u Americi, on radi u sportu i to u TV produkciji i radi izuzetno uspješno i sve se nekako poklopilo da on radi priču za historiju. Niko do sada nije došao iz NBA-a da radi priču o našoj školi košarke i zato mi je bila čast da pomognem koliko mogu. Pogotovo što sam ja radio na pet ljetnih olimpijada baš na košarci za američku TV", ističe Ivković.
Musina priča interesantnija od Lukine
Žarko Ivković je bio na svakom snimanju sa Musom i njegovom porodicom. Film se snimao uoči, tokom i nakon Drafta u New Yorku i uspio je provesti vrijeme s njima tokom jednog od najvažnijih događaja u karijeri našeg mladog reprezentativca.
"Ne znaš šta da očekuješ od današnjih sportista. Ne znaš da li su oni normalni ljudi, ili im je slava udarila u glavu. Meni je bila velika čast da odem u Bihać i upoznam čitavu Džananovu porodicu. Počevši od njegovog brata, roditelja, kompletnog okruženja. To su izuzetno normalni, dobri i pošteni ljudi. Tako su nam olakšali posao i sve što će da se prikaže danas moramo se zahvaliti i njima, jer su nam širom otvorili vrata i pokazali da smo dobrodošli u njihov život. Dali su nam sve kako bi ih prikazali u dobrom svjetlu i nadam se da smo to zaista i uradili", kaže Ivković.
Radovich dodaje kako su prije početka snimanja filma mislili da će zvijezda biti Luka Dončić, ali se kada su pale prve klape sve promijenilo.
"Mi smo zaista mislili da će Luka Dončić biti glavna zvijezda filma, jer je treći pick drafta i svi ga znaju po svijetu. Iskreno u Americi niko nije znao za Džanana Musu. Tako da kad smo krenuli rekli smo da je ovo priča regije i bit će priča Luke Dončića i malo o Musi. I kad smo krenuli vidjeli smo da je obrnuto. Shvatili smo da je ovo priča o Džananu. Njegova priča je mnogo interesantnija nego ona od Luke. Mislim sve stoji, Luka je fantastičan igrač, ali je rođen da igra košarku, njegov otac je bio košarkaš, odrastao je u Ljubljani gdje se igra košarka, a Džanan je iz Bihaća i nije imao nikakve veze s košarkom", kaže Radovich.
Promocija jugoslavenske škole košarke u Americi
Prije 30 godina u Americi nisu vjerovali košarkašima iz Europe, a potom su došli Detlef Schrempf i Dražen Petrović i stvari su počele da se mijenjaju. Danas je mnogo košarkaša iz Europe, ali i s prostora bivše Jugoslavije u najjačoj košarkaškoj ligi svijeta. Ovaj film svakako će dodatno pomoći da se Amerikancima predstavi legendarna jugoslavenska škola košarke i talenti koji dolaze s jedne male geografske teritorije.
"Ja mislim da mi kroz ovaj dokumentarac pokušavamo da odgovorimo na to pitanje. Zašto se to dešava i kako se to dešava. Pošto ovo radimo za američko tržište, za NBA TV i Facebook Watch i ta priča će mnogo više da se čuje nego ikada do sada. Mi moramo ostati pri tim osnovnim principima naše škole. Jer ako ne ostanemo pri tim principima onda sve možemo da bacimo u vodu. Disciplinu i rad ništa ne može zamijeniti.
Važno je i to što igrači koji su završili karijere dođu ovdje, vrate se i pomažu sljedećim generacijama. To se rijetko dešava u NBA ligi i ovdje je to specifična stvar. Oni dođu ovdje, imaju kampove svakog ljeta i pomažu narednim generacijama i rade isto kao što su stari treneri radili s njima. Ja mislim da je ta priča najbitnija, što se tiče budćnosti košarke na ovim prostorima. Sigurno će pomoći i to što ćemo mi na neki Peteov način objasniti šta je to košarka na ovim prostorima", kaže Ivković, a Radovich dodaje:
"Jedno je reći da ovdje imamo dobru košarku, a skroz nešto drugo je statistika. Statistika kaže da je prošle godine u NBA-u bilo 16 igrača iz bivše Jugoslavije. Sve zajedno ove države imaju 21 milion stanovnika, a Italija ima dva igrača na 60 miliona stanovnika. To više nije slučajnost, ima nešto u vodi. Zbog toga smo i nazvali film 'Something in the water'. To je bio naš cilj, da pokažemo zašto i kako. Nije to samo jedan odgovor, nije samo disciplina ili samo trening. Kao što sam rekao, nije to slučajnost. Pogledajte posljedni draft, u prvoj rundi bila su samo dva igrača i oba s prostora bivše Jugoslavije (Musa i Dončić)", kaže Radovich, a Ivković dodaje kako je od ove sezone i NBA liga dobila prvog trenera iz Europe, Srbijanca Igora Kokoškova koji će raditi u Phoenix Sunsima.
Producent najgledanijeg sportskog događaja u Sjedinjenim Američkim Državama
Radovich je rođen u Sjedinjenim Američkim Državama, za američki CBS radi kao kreativni producent, a do sada je mnogo puta radio produkciju najgledanijeg događaja "preko Bare". S obzirom na to da je porijeklom iz Zadra i svakog ljeta gostuje u Hrvatskoj, bio je veliki navijač Vatrenih u Rusiji. Superbowl je događaj kojeg osim igre na terenu obilježe reklame, a mnogi oglašivači tokom ovog događaja javnosti predstave svoje nove ponude, ali Radovich priznaje da ne postoji reklama koja može zamijeniti onu koju su napravili Vatreni za svoju državu.
"Možemo mi na Superbowlu reklamirati 50 puta, ne bi došli do toga. To je reklama neopisiva. Biti u finalu Svjetskog prvenstva... Mislim da za malu zemlju nema bolje reklame od te. Dva i pol sata gledate i ko god nije znao se zapita gdje je ova Hrvatska", ističe Radovich i nastavlja o Superbowlu:
"Mi kada produciramo utakmice sezone, to produciramo za navijače, za fudbal, ali kada produciramo za Superbowl to je mnogo drugačije. To gledaju svi, reklame, poluvrijeme. Ima ljudi koji za vrijeme utakmice pričaju, idu u toalet, a kada su reklame onda je tišina - svi gledaju. To se događa samo na Superbowlu. To je neki nezvanični praznik u Americi. Prije je bilo pritiska tokom te sedmice, ali kada krene utakmica onda ne misliš o tome uopće", kaže Radovich.
Kompletan razgovor sa Peterom Radovichem i Žarkom Ivkovićem poslušajte na našem YouTube kanalu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.