Timske (su)radnje

Radiosarajevo.ba
Timske (su)radnje
Foto: topspeed.com

Stanku u svjetskom prvenstvu Formule 1 iskoristile su kolege sa portala sportnet.hr i dali kratki osvrt na situacije unutar pojedinih timova, dosadašnje učinke te međusobne vozačke odnose...

Red Bull

Mark Webber (161 bod) i Sebastian Vettel (151 bod) svrstavani su uoči novog prvenstva među favorite za naslov svjetskog prvaka - čak se češće u tom kontekstu spominjao Vettel - i zasad voze u skladu sa svojim ambicijama, premda mogu žaliti i za nekim propuštenim bodovima. Znatno teže moglo se predvidjeti da će upravo Red Bull ponuditi toliko internih turbulencija. Obojica će uvijek "imati Tursku", odnosno sudar nakon kojeg je Christian Horner morao gasiti vatru, a potom je uslijedila i epizoda zvana "Webberovo prednje krilo na Vettelovom bolidu". Tada je pod znak upitnika došao ravnopravan status Red Bullovih vozača. Međutim, Red Bull je u svemu tome izborio jednu vrijednu pobjedu: čini se da u završnicu sezone kreće s dovoljno primirenom atmosferom. Na riječima je sve izglađeno, koliko je toga samo privremeno pometeno pod tepih pokazat će vrijeme, a mogući trofeji u vitrinama, ili izostanak istih, dat će konačni predznak ovim događajima.

McLaren

Svebritanska sreća u McLarenu trenutačno je začinjena Lewisom Hamiltonom (157 bodova) na drugom mjestu ukupnog poretka, a svog se naslova još nije odrekao Jenson Button (147 bodova). Iako je došao u McLaren kao svjetski prvak te upisao dvije pobjede u prve četiri utrke, Button je barem u maloj sjeni nešto eksponiranijeg Hamiltona, no ako ga to i smeta, šutke se nosi s time. Britanska ekipa našla se zbog problema u Red Bullu i Ferrariju u poziciji da sebe postavi za primjer idealne timske suradnje. No, ima onih koji sumnjaju. "Sve je to McLarenova dimna zavjesa, nemoguće je izbjeći sukob dvojice vozača koji su cijelo vrijeme pri vrhu", tvrdi Mark Webber. Još je sedam utrka da se vidi tko je u pravu.

Ferrari

Felipe Massa (97 bodova) 2010. godinu sigurno neće okarakterizirati kao svoju. Osim što se ne uspijeva iskazati na stazi na način na koji bi to želio - što znači lov na prvo mjesto - opjevana situacija u Njemačkoj bez ikakve je sumnje pogurnula Fernanda Alonsa (141 bod) u ulogu bespogovornog prvog vozača tima. Poslije je postalo jasno koliko Massi to teško pada, no ovome mu trenutku malo toga ide u prilog. Za Ferrari je naposljetku možda i bolje što se to dogodilo usred sezone i - prošlo, te se mogu koncentrirati na preostale utrke. No, ne treba zaboraviti da ih zbog timskih odredbi čeka još dodatno saslušanje, koje bi moglo rezultirati novim sankcijama.

Mercedes

Protivno mnogim predviđanjima, prvo ime ovogodišnjih Mercedesovih izdanja postao je Nico Rosberg (94 boda), koji ne samo da je uspostavio ravnotežu u svenjemačkoj ekipi u kojoj mu se prognoziralo igranje vodonoše, već "mirne duše" ostavlja povratnika Michaela Schumachera (38 bodova) iza sebe. Štoviše, sudeći prema rezultatima, Schumacher Rosbergu kao da nije ni prava konkurencija. Pritom treba istaknuti da odnosi u Mercedesu, unatoč iznenađenju, djeluju vrlo profesionalno i čini se da su si Rosberg i Schumacher uistinu prava međusobna potpora. Rosberg ističe Schumacherovo pozitivno, ugodno i poučno društvo, a Schumacher se ne libi pohvaliti Rosbergova dobra ostvarenja.

Renault

Francuska ekipa u svojim redovima ima jednog od ovosezonskih čudotvoraca, Roberta Kubicu (89 bodova), koji usprkos dva odustajanja u posljednje tri utrke bilježi velike uspjehe za Renault. Njegovo je mjesto nedodirljivo, dok ruski debitant Vitalij Petrov (17 bodova) često zaradi simpatije, ali teže mu ide skupljanje bodova. Iznadprosječni uspjesi sjajnog Poljaka možda mu i stvaraju dodatni pritisak, odnosno otežavaju borbu za očuvanje pozicije u ekipi za iduću godinu.

Force India

Adrian Sutil (35 bodova) opravdava ulogu prvog vozača u garaži Vijaya Mallyje. Gotovo redoviti plasman među osvajače bodova upravo je ono što se od njega i tražilo, dok Vitantonio Liuzzi (12 bodova) pomalo zaostaje i time otkriva kvalitativnu razliku u Force Indiji. Ipak, mali pad forme u zadnje dvije utrke teško će uzdrmati Indijce pa obojica još imaju određenu šansu posvetiti se ostvarivanju zacrtanih ciljeva.

Williams

Iskustvo 38-godišnjeg Rubensa Barrichella (30 bodova) jači je Williamsov adut od talenta 15 godina mlađeg Nice Hülkenberga (10 bodova). Brazilac se vrlo dobro snašao, pogotovo na Silverstoneu i u Valenciji, dok se Nijemac još malo muči - ali napreduje, što može biti pokazatelj dobrih Barrichellovih učiteljskih kvaliteta. Vožnja rame uz rame s tako prekaljenim vozačem mogla bi mu biti od velike koristi, kako u bližoj, tako i u daljoj budućnosti.

BMW Sauber

Pedro de la Rosa (6 bodova) sjeo je u vozilo Petera Saubera s prednošću daleko iskusnijeg natjecatelja, no Kamui Kobayashi (17 bodova) jasno se ističe kao prva zvijezda tima. Dapače, mladi Japanac djeluje vrlo perspektivno i čini se da je pred njim obećavajuća karijer, a uspijeva nadmašiti i nekadašnju atraktivnost svog španjolskog timskog kolege. "Pomoći ću mu jer je brz, mlad i neiskusan", izjavio je početkom godine De la Rosa, koji se očigledno uspješno pomirio s ulogom - podrške.

Toro Rosso

Toro Rosso vjerojatno ima najmirniju vozačku postavu u cijelom prvenstvu. Sebastian Buemi (7 bodova) i Jaime Alguersuari (3 boda) zbog svoje mladosti i vrlo realnih timskih ambicija nisu pod gotovo nikakvim pritiskom, iako se od Buemija, zahvaljujući nešto većem broju utrka "u nogama", možda očekuje nijansa više. No, pogled na bodovni saldo sugerira da je Švicarac to za tu nijansu i opravdao. U Toro Rossu nema ni naznaka bilo kakvih sukoba i problema, a za punu idilu zapravo nedostaje samo poneki rezultat - iznad očekivanja.

Lotus

Lotus Heikkija Kovalainena (bez bodova) i Jarna Trullija (bez bodova) ipak najviše obećava među debitantima, ali Finčevo je 13. mjesto iz Australije njihov najbolji dosadašnji učinak. Kovalainen ostvaruje nešto bolje rezultate, no i jedan i drugi - bilo zajedničkim snagama, bilo svaki za sebe - s pravom već gledaju korak naprijed, prema idućoj godini.

HRT

Suradnja Karuna Chandhoka (bez bodova) i Bruna Senne (bez bodova) došla je pod znak pitanja tek kada je španjolska ekipa - povjerenje ukazala Japancu Sakonu Yamamotu (bez bodova), i to bez puno objašnjenja (što vjerojatno znači novac). Na površinu izlazi malo toga, iako je izgledno da ni Indijac ni Brazilac nisu posebno sretni takvim raspletom. No, HRT ionako ima veće brige od toga tko točno sjedi za upravljačem, upravo one financijske, pa njihovi vozači svaku odvoženu ili nadolazeću utrku već sada mogu smatrati nagradom.

Virgin

Od Time Glocka (bez bodova) potajno se prije sezone očekivalo da iz Virgina izvuče maksimum te upiše poneki dobar rezultat te je solidni Nijemac, usprkos svim objektivnim preprekama koje mu nudi nastup za osjetno slabiju ekipu vjerojatno razočaran ovim raspletom zbivanja. Lucas di Grassi (bez bodova) zasad se može držati računice "manja očekivanja, manje razočaranje", ali pritom barem ima dobar uzor pored sebe.

sportnet.hr/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak