Auf Wiedersehen, legendo: Pet najupečatljivijih pobjeda velikog Nikija Laude

J. Mržljak

Već smo izvijestili da je u 71. godini preminuo Niki Lauda, jedan od najvećih vozača u historiji Formule 1.

Legendarni Austrijanac je slavu postigao u vremenu kada je "najbrži cirkus" postao popularan zahvaljujući televiziji, pa se skoro sve zna o njegovoj karijeri, tri osvojene titule, nesreći na Nürburgringu, rivalstvu s Jamesom Huntom opisanom u filmu "Rush"...

Kao omaž velikom šampionu odlučili smo izdvojiti pet najvećijh (ili najupečatljivijih) pobjeda Nikija Laude u F1. Izbor je subjektivan.

Španija 1974: Prva pobjeda u Formuli 1

U trećem nastupu za volanom Ferrarija, Niki Lauda je upisao prvjenac u F1. Desilo se to 28. aprila 1974. godine u španskoj Jarami u haotičnoj utrci koju je obilježio jak pljusak.

Foto: Pinterest

Prethodno je Lauda ostvario prvu startnu poziciju, ali je dobar dio utrke vozio iza Ronnie Petersona (Lotus).

Kada se staza osušila, u Ferrariju su pravovremeno prešli na gume za suho i Lauda je prvi prošao ciljem ispred timskog druga Claya Regazzonija i Emersona Fittipaldija (McLaren).

Švedska 1978: Pobjeda u jedinom nastupu "usisivača"

Nakon sukoba s Enzom Ferrarijem, Niki Lauda je – uprkos osvojenoj tituli u bolidu propetog konjića 1977. godine – u narednoj sezoni prešao u Brabham. U novom timu morao je gledati u leđa Mariju Andrettiju čiji je Lotus dominirao maksimalno koristivši aerodinamički Venturi efekt.

Foto: Pinterest

No, za VN Švedske u Anderstorpu 17. juna 1978. godine, Brabhamov konstruktor Gordon Murray pripremio je "bombu". Napravio je dodatni ventilator za "hlađenje" Alfinog bokser motora, a cijeli pod bolida BT46 oblijepio "suknjicama" koje su spriječavale da se usisava zrak izvan gabarita vozila.

Niki Lauda je bez problema došao do pobjede, usput zasipajući svakoga iza njega baražnom vatrom pijeska, kamenčića i svakojakog otpada koji se zadesio na stazi. Međutim, bilo je jasno da će konkurencija uložiti prigovor pa je tadašnji šef Brabhama Bernie Ecclestone povukao kontraverzni bolid. "Usisivač" Brabham BT46 usisavao je samo jednu utrku u kojoj je slavio Niki Lauda.

SAD 1982: Prva pobjeda nakon 2-godišnje pauze

Frustriran slabim rezultatima u Brabhamu, Niki Lauda se krajem 1979. godine povukao iz F1 i posvetio svojoj aviokompaniji. U najbrži cirkus vratio ga je Ron Dennis, šef McLarena 1982. godine.

Foto: Racefan

Već u trećoj povratničkoj utrci, 4. aprila na ulicama Long Beacha, Austrijanac je pokazao vozačko umijeće i tehničko znanje. Uvidjevši na treninzima kakvo je ponašanje njegovih Michelin guma, odlučio je sačuvati set potpuno novih tvrdih pneumatika za nedjeljnu utrku.

Time je, doduše, prepustio "pole" Andrei De Cesarisu (Alfa Romeo) ali je dominirao u utrci. Nakon što se De Cesaris, jedini koji ga je pratio, zabio u zid, Lauda je imao skoro minut prednosti, da bi u finišu usporio i zabilježio siguran trijumf ispred Rosberga (Williams) i Patresea (Brabham).

Austrija 1984: Prva i jedina pobjeda na domaćem terenu

Svjetsko prvenstvo 1984. godine bio je duel McLarenovih vozača Alaina Prosta i Nikija Laude. Francuz je bio brži na treninzima, skoro redovno i na trkama, ali svaku njegovu grešku ili peh Lauda znalački koristio. Jedna od odlučujućih utrka bila je VN Austrije u Zeltwegu 19. augusta 1984.

Twitter

Na domaćem terenu Lauda je ostvario četvrtu startnu poziciju, a onda u utrci držao treće mjesto, daleko iza Prosta. No, u 28. krugu, "francuski profesor" je u Jochen Rindt krivini naletio na ulje koje je ostalo iza Lotusa Elia de Angelisa, Prost se okrenuo i odustao.

Ostatak je bio rutina za Laudu. Iskoristio je probleme s gumama Nelsona Piqueta (Brabham), pretekao ga i s 25 sekundi prednosti zabilježio prvi i jedini trijumf na domaćem terenu. Ovom pobjedom Lauda je preuzeo vodstvo u ukupnom poretku koje neće ispuštati do kraja sezone. Bila je to njegova posljednja titula u F1.

Holandija 1985: Oproštaj od F1 uz posljednju pobjedu

Nakon osvajanja treće titule, Lauda se "ispraznio" i u narednoj sezoni uglavnom statirao na stazi. Austrijanac je već zvanično objavio povlačenje, a McLaren otkrio da će ga 1986. zamijeniti Keke Rosberg, kada je vožena VN Holandije u Zandvoortu 25. augusta 1985.

Foto: McLaren

Potpuno u skladu s blijedim nastupima, Lauda je ostvario tek 10. startnu poziciju, no u utrci je vozio furiozno, poput mladića koji je 14 godina ranije debitovao u F1. Polovinom utrke Lauda je preuzeo vodstvo koje neće ispuštati do kraja, pa ni u posljednjim krugovima kada mu je u vrat puhao timski drug Alain Prost. Lauda je zabilježio 25. i posljednju pobjedu u Formuli 1.

Mnogi su očekivali da će Lauda propustiti Prosta koji je bio u pohodu na titulu, ali je Austrijanac objasnio da će se timskom drugu skloniti samo u posljednjoj utrci ako to bude neophodno. Na kraju šampionata Prost je osvojio titulu, a Lauda otišao u mirovinu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak