Zašto je poskupljenje karata GRAS-a neopravdano
Poskupljenje karata za gradski prijevoz u Sarajevu ne rješava problem GRAS-a a ugrožava građane, pokazala je analiza koju je sproveo CPI.
Ova analiza pokazala je i višak zaposlenih, a pomanjkanje znanja i htijenja kada je upravljanja resursima i poslovnim procesima u pitanju.
Nakon što smo saznali da je Sarajevo najzagađeniji grad u Evropi, možemo ustvrditi i da Sarajevo ima nejneefikasniji gradski prijevoz u Evropi. Jedan od prvih prijedloga najnovijeg novog direktora GRAS-a Harisa Kadića, je da se cijena karata poveća za 25%. Time bi se izjednačila sa cijenom gradskog saobraćaja u Zagrebu, gdje se građani voze u novim, niskopodnim, klimatiziranim tramvajima i autobusima, vozni red je kompjuteriziran i svima dostupan i karta vrijedi za neograničen broj vožnji u jednom smjeru u tramvajima i autobusima i uspinjači u trajanju od 90 minuta.
Fondacija CPI smatra da je prijedlog direktora GRAS-a površan i jednosmjeran. Prebacivanjem troškova neefikasnog poslovanja samo na leđa građana tj. dizanjem cijena karata i kupona, g. Kadić neće dugoročno riješiti probleme GRAS-a, nego će samo dodatno pogoršati standard i kvalitet života građana Sarajeva, ponajviše onih najugroženijih.
"Pozivamo direktora GRAS-a g.Kadića da prije nego započne razmišljati o povećanju cijena usluga preduzeća GRAS posebnu pažnju posveti podizanju efikasnosti i adekvatnosti strukture zaposlenih, usklađivanju procesa nabavki s važećim propisima o javnim nabavkama, pravilniku o potrošnji goriva, neefikasnom upravljanju zalihama i naplati potraživanja" , rekli su u CPI-ju i priložili uporednu tabelu pet gradskih saobraćajnih preduzeća u Evropi.
I letimičan pogled na tabelu pokazuje kako je najveći problem s kojim se suočava GRAS - visoki troškovi zaposlenih, uprave i administracije.
Tako npr. skopsko Javno saobraćajno preduzeće, u gradu sa 670,000 stanovnika, broji oko 1300 zaposlenih i prometuje sa 349 vozila, dok sarajevski GRAS u kantonu sa oko 420,000 stanovnika, javni prevoz obavlja sa 358 vozila i na platnom spisku vodi oko 2000 radnika.
Struktura operativnih troškova JKP GRAS, neupitno ukazuje na to da je ovo preduzeće neodrživo ukoliko ne smanji broj radnika i na taj način oslobodi sredstva za poboljšanje svojih usluga, ponajprije u dijelu podizanja kvalitete i bezbjednosti vozila u kojima obavlja svoju primarnu djelatnost.
Važno je napomenuti da sva preduzeća obuhvaćena analizom, iz Londona, Praga, Budimpešte i Skopja objavljuju svoje finansijske izvještaje na internetu, dok su nam u službi GRAS-a rekli da su ti podaci poslovna tajna i da možemo poslati zahtjev za podacima ali to ne znači da ćemo ih dobiti. Zato smo njihove službene podatke za ovu analizu bili primorani kupiti od AFIP-a, rekli su u Fondaciji CPI.
GRAS će tražiti povećanje cijena karata
Biografija novog direktora Grasa
Danis Tanović: Formirati prinudnu upravu GRAS-a
KJKP GRAS tuži vlastiti sindikat
Država za pješaka
GRAS, April 2010: Uzeše nam pos'o! (SATIRA)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.