Udruženje inženjera saobraćaja i komunikacija: Kako riješiti probleme javnog prijevoza u Sarajevu

Radiosarajevo.ba
Udruženje inženjera saobraćaja i komunikacija: Kako riješiti probleme javnog prijevoza u Sarajevu

Udruženje inženjera saobraćaja i komunikacija se odlučilo oglasiti povodom stanja i dešavanja u javnom prijevozu na području Kantona Sarajevo.

Saopćenje prenosimo u cjelosti.

"Ponuđene promjene ili izmjene, odnosno mjere u posljednjoj godini u javnom prijevozu na području Kantona Sarajevo nisu dale pozitivne efekte čak naprotiv, zadržali su se postojeći, odnosno „stari“ problemi, a malo proizveli i novi. 

Poduzete mjere su u segmentu saobraćajne usluge prijevoza dovele do degradacije ekonomske osnove postojećeg tarifnog sistema, a kroz uvođenje novih kategorija subvencioniranih korisnika prijevoza, bez prethodne analize efekata takvih mjera na poslovanje operatera javnog prijevoza. 

Indikativno je da se prilikom donošenja „ovakvih“ odluka nisu konsultovala strukovna udruženja i institucije koje imaju kompetenciju za analizu i rješenja za određene probleme u javnom prijevozu.

Smatramo da se programiranim i odlučnim mjerama mogu naći rješenja za održivi funkcionalni javni gradski masovni prijevoz na Kantonu Sarajevo bez kojeg nema uspješnog funkcionisanja grada. 

Preduzeća koja učestvuju u javnom prijevozu na Kantonu Sarajevo trebaju ispunjavati osnovne zakonske, ljudske i saobraćajne norme i to:

- radnici moraju imati platu, te zdravstveno i penziono osiguranje, što je prvi uslov u svakoj firmi pa i u preduzećima javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo,

- vozila javnog prijevoza moraju biti tehnički ispravna, čista, uredna i spremna za prijevoz osoba,

- red vožnje javnog prijevoza se mora održavati prema javno objavljenom rasporedu – redu vožnje,

- održavanje javno objavljenog, usaglašenog i registrovanog reda vožnje javnog prijevoza podrazumijeva odgovarajuće kapacitete, vozila i mjesta, koja moraju imati preduzeća koja nude uslugu u javnom prijevozu,

- cijena javnog prijevoza mora biti održiva, realna i pravovremeno izmirena kao i usluga koja se nudi u javnom prijevozu,

- sadašnji status preduzeća u javnom prijevozu sa oznakom KJKP, je neodrživo jer se svrstava u četiri zakonske kategorije (K - kantonalno, J - Javno. K - komunalno, P - preduzeće).

Rješenje problema: 

- Direkcija za javni prijevoz Kanona Sarajevo, jedno tijelo - jedna direkcija, jedan zakon, jedno ovlaštenje, jedan direktor, jedna obaveza i jedna odgovornost.

- Nadležnost Direkcije za javni prijevoz Kanona Sarajevo bila bi u segmentu javnog gradskog prijevoza svih operatera, bili društveni ili privatni i individualni prijevoz, u segmentu taksi prijevoza i u segmentu mirujućeg saobraćaja.

- Izvršiti restrukturiranje „državnog“ preduzeća iz oblasti javnog prijevoza za njegovo ravnopravno učestvovanje u ponudi usluge javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo.

- Izvršiti rekonstrukciju i optimizaciju mreža linija javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo prema realnim prijevoznim potrebama cijelog obuhvata usluge javnog prijevoza na prostoru Kantona Sarajevo.

- Uspostaviti jedinstveni tarifni održivi sistem za sve učesnike javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo, koji podrazumijeva da nema „besplatne usluge“ i usluge prijevoza bez realne i održive cijene prijevoza za sve učesnike javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo.

- Saobraćajna infrastruktura neophodna za saobraćajnu uslugu svih vidova prijevoza je izvan operatera javnog prijevoza, odnosno izvan nadležnosti Direkcije za prijevoz.

Ovaj set prijedloga sadrži samo prve, urgentne i inicijalne mjere koji se mogu riješiti u roku od šest mjeseci, bez 1 KM utroška sredstava i zapošljavanja novih budžetskih korisnika. 

Javnom prijevozu kao najvažnijoj funkciji Grada, Kantona, mora se posvećivati veća pažnja i u okviru struke, jer desit će nam se dalja degradacija sistema javnog prijevoza u odnosu na komparativne urbane cjeline u Evropi, u susjednim državama pa i u okviru Bosne i Hercegovine", navodi se u saopćenju koje potpisuje red. Prof. Dr.Osman Lindov, dipl.inž.saob. i predsjednik udruženja, sa 2.000 članova i 21 institucijom udruženja http://www.uiskbh.ba/ , te 3.000 osoba koji podržavaju ove aktivnosti. http://www.facebook.com/groups/uiskbh/.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak