Trebaju li vozačima svjetla po danu

Radiosarajevo.ba
Trebaju li vozačima svjetla po danu


Na posljednjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo pokrenuta je inicijativa da se izmijeni zakon prema kojem su vozači dužni tokom dana voziti sa upaljenim kratkim svjetlima.

Inicijativu je pokrenuo predstavnik BPS-a Zaim Backović koji je istakao mnogo razloga zbog kojih bi se i u našem kantonu trabao slijediti primjer metropola.

"Kada vozači koriste svjetla, potrošnja goriva u vozilima je veća, a samim tim i više štetnih gasova odlazi u zrak. Ukoliko bi se ova odredba izmijenila , čuvali bismo našu okolinu", istakao je predstavnik BPS-a Zaim Backović koji je i pokrenuo inicijativu.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Haris Lulić rekao je da će se pokrenuti procedura oko izmjene pomenute odredbe.

Ugledali se na Evropu

Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu kazao je kako je odredba o uapljenim svjetalima preuzeta od većine evropskih zemalja.

"Tačno je da imamo oko dva posto veću potrošnju goriva, a samim tim i veću emisiju štetnih gasova. Međutim, većina zemalja tu odredbu nije ukinula, a za to postoje i dobri razlozi. Pomenutu odredbu treba zadržati, a to se pogotovo odnosi na naše saobraćanice, jer vozači lakše uočavaju druga vozila nego što je to slučaj kada su svjetla ugašena", rekao je Lindov, a prenosi Oslobođenje.

Tijekom godine obvezno je upaliti dnevna svjetla u BiH, Češkoj, Crnoj Gori, Danskoj, Estoniji, Islandu, Kosovu, Latviji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji i Švedskoj. Na autocestama i cestama izvan naselja dnevna svjetla obavezna su u Finskoj, Italiji, Mađarskoj, Portugalu i Rusiji, a preporučljiva na cestama u Njemačkoj i Švicarskoj. U Hrvatskoj je paliti svjetla obavezno samo u zimskom računanju vremena. U Grčkoj su svjetla tokom dana zabranjena, a u Francuskoj obavezna za motocikle.

Lindov je dodao da novija vozila posjeduju diode koje ne troše gorivo, pa se na taj način priča oko emisije štetnih gasova može nazvati suvišnom. Ipak, prosječna starost automobila u Bosni i Hercegovini je 17 godina, a 40,07 posto cjelokupnog voznog parka u FBiH starije je od 20 godina. Podatke je, početkom godine objavio Institut za privredni inženjering - IPI d.o.o. Zenica.

Profesor Lindov je naveo da je svjestan ove činjenice, ali dodao da je potrebnije povesti više računa oko motora i izduvnih sistema, ako se već govori o zagađivanju okoline.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak