Strane jezike govorimo bolje od Bosanskog

Radiosarajevo.ba
Strane jezike govorimo bolje od Bosanskog

 

Prvi dan testiranja, učenici su radili testiranje iz predmeta B/H/S jezika i iz predmeta Fizika. Drugog dana testovi su bili iz Matematike, te Historije i Geografije, dok su trećeg dana učenici rješavali testove iz prvog stranog jezika, te iz Biologije i Hemije. 

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade prošle sedmice je, u saradnji sa UTIC-om i svim osnovnim školama (osim specijalnih) na području Kantona Sarajevo provelo je pilot projekat - eksterna matura, za sve učenike devetih razreda.

Testiranju je provedeno u 65 sarajevskih škola, a polaganju testa pristupilo je 98 posto, odnosno 2.573 učenika (samo 45 učenika nije radilo testove).

Najbolji rezultati zabilježeni su iz stranog i B/H/S jezika i književnosti, dok su najlošiji rezultati bili iz predmeta matematika.


B/H/S
Mat
Str. jez Fiz Hem
Bio
Geo
Hist
7,99
3,74
8,10
6,61 6,71
7,08
7,05
6,8

Ministarstvo je također uradilo ispitivanje korelacije između osvojenih bodova na testu i ocjene  na uzorku od 100 učenika i došlo se do zaključka da su osvojeni bodovi na testovima odgovarajući ocjenama iz predmeta koji je učenik ostvario tokom prethodnog školovanja.

Iako su škole poštovale predviđeno vrijeme izrade testova od 90 minuta, učenici su završavali izradu testova i prije predviđenog vremena.

Uočeni nedostaci

Rezultati su istih dana kad su rađeni testovi bili dostupni učenicima i njihovim roditeljima.

Uočene su određene nedostatke koje bi trebalo korigovati prije provođenja mature u mjesecu junu 2013. godine:

•    Tehnički u testovima za nastavne predmete Fiziku i Matematiku nije bilo predviđeno dovoljno prostora za izradu zadataka
•    U testovima su korištene slike u boji radi printanja, a sve škole niti nemaju printer u boji. (Npr. za nastavni predmet Biologija zbog toga slika nervne stanice nije bila adekvatno prikazana)
•    U testovima za nastavni predmet Hemija, 3. pitanje se dupliralo, pitanja u testu i odgovor u 'ključu' nisu bili usaglašeni,
•    Treba pojednostaviti zapisnike o procedurama: preuzimanja i pregledanja testova.
•    Potrebno izvršiti dodatne analize na osnovu izvještaja o testiranju.

Opći je utisak da je sama simulacija eksterne mature ispunila svoju svrhu i da će uočeni sitni nedostaci i dileme u Uputama, a u samoj realizaciji eksterne mature biti korigovani, saopćeno je iz Ministarstva obrazovanja Kantona Sarajevo.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak