Šta sve BiH može ponuditi stranim turistima?
Dok se turistička sezona privodi kraju, istražili smo šta sve gostima može ponuditi bh. turizam
Šume, planine, brda, rijeke, jezera i more samo su neki od prirodnih bogatstava koji se prostiru ovim područjem. Upotpunjuje ih bogata kulturna baština koja se, za razliku od drugih zemalja, ne nalazi samo izložena u muzejima, već i u svakodnevnici, na fascinantnom vezu tradicionalne narodne nošnje, intrigantnim arabeskama u džamijama, te raznovrsnom tradicionalnom namještaju. Duh historije je osjetan i kroz šetnju gradskim jezgrama, čija arhitektura iz različitih perioda, zajedno sa mostovima, hamamima, bibliotekama i tvrđavama na okolnim brdima, prikazuje dešavanja iz svih prethodnih perioda. Svaka od ovih lokacija predstavlja jednu od karika turističke ponude i sa sobom nosi potencijal za dodatan turistički sadržaj, poput raftinga na rijekama, kampovanja na nekoj od mnogobrojnih zelenih površina, te planinarenja ili skijanja na okolnim planinama.
Potencijal ovog sektora rezultira i dolaskom stranih investitora na bh. tržište, koji na taj način sudjeluju u unapređenju same turističke ponude. Posljednji novitet turističkoj sceni BiH stigao je u vidu prvog deluxe aparthotela, Bosmal Arjaan by Rotana, koji je otvoren u Sarajevu. Marko Korica, generalni direktor novootvorenog hotela, istakao je da BiH zaista ima veliki turistički potencijal, ali da je važno strateško upravljanje turizmom kao sistemom.
„Na TripAdvisoru, jednoj od najvećih online platformi na svijetu, koja turistima nudi savjete o svim turističkim destinacijama svijeta, pored Baščaršije i Starog mosta u Mostaru, među top atrakcijama naše zemlje nalaze se i Tunel spasa, Muzej ratnog djetinjstva, slapovi Kravica, Nacionalni park Una, te piramide u Visokom. Ove lokacije su odličan primjer jedinstvenosti BiH, koja se emituje u svim sferama, od prirodnog, preko kulturnog, do historijskog. Taj potencijal je potrebno iskoristiti i zato je važan strateški pristup razvoju turizma, jer je samo tako moguće osigurati značajnije poslovanje lokalnog stanovništva.“ istakao je Korica.
Broj pristiglih turista u porastu
Sarajevo Film Festival razlog bio je razlog povećanom broju turista koji su u augustu pristizali u glavni grad BiH. Dok su neki od njih dugogodišnji gosti naše zemlje i redovni posjetioci ove svjetski poznate manifestacije, drugi se po prvi put upoznaju sa jedinom srcolikom zemljom na svijetu. Iskustva koja su formirali tokom svoje posjete zasigurno su oblikovala njihovu sliku zemlje, te uticala na eventualne ponovne posjete ovim područjima.
Rast broja turista koji posjećuju našu zemlju nastavio se i ove godine, pa je tako, prema podacima Agencije za statistiku BiH, u prvih pet mjeseci ostvareno 534.642 posjeta i 1.105.310 noćenja, što je za 11,1% više u odnosu na isti period prethodne godine.
Istovremeno, nastavio se i kontinuirani rast hotelijerske ponude, koja je od iznimne važnosti za raznovrsnost turističkog programa zemlje. Iako zbog podjele nadležnosti među nivoima vlasti podatak o tačnom broju objekata nažalost nije dostupan, pretpostavlja se da u BiH posluje nešto više od 1.000 smještajnih objekata. Ono što je sigurno jeste da činjenica je prošle godine u BiH poslovalo 8 objekata u kategoriji hotela s 5 zvjezdica, te 113 objekata sa 4 zvjezdice. Također, aktivno je i 14 visokokategoriziranih hotela u kategoriji baština, a od ove godine, Sarajevo je bogatije i za prvi brendirani deluxe aparthotel, Bosmal Arjaan by Rotana.
Generalni direktor novootvorenog deluxe aparthotela, gospodin Korica, više puta je izrazio svoje zadovoljstvo činjenicom da su porodice i turisti u potrazi za smještajem za dugoročne boravke dobili kvalitetnu opciju u Sarajevu.
„Strateška razrada ponude omogućava pomak u daljnjem razvoju cjelokupnog sektora. U tom kontekstu, iznimno je bitno unapređenje hotelijerske ponude, kako kvantitativno, tako i kvalitativno, jer ono utiče na poboljšanje standarda usluga smještaja. Novi deluxe aparthotel je tako svim porodicama, ali i onima koji u putuju na duži vremenski period, na mapu svijeta ucrtao i Sarajevo, privlačeći tako u glavni grad BiH nove potencijalne turiste.“ dodao je Korica.
Važno se prilagoditi zahtjevima tržišta
Ekspanzija turističkog prometa izazvala je brojne promjene. Jedina konstanta jeste činjenica da ponuda svake turističke destinacije mora biti rezultat zahtjeva turista koji je posjećuju. Upravo iz tog razloga je važno strateški upravljati ponudom i raditi na njenom stalnom poboljšanju. Ključnu ulogu u tom procesu ima osluškivanje potreba tržišta, omogućavajući tako prilagodbu stvarnim potrebama posjetitelja.
Primjena ovog pristupa na području BiH značajno bi uticala na unapređenje turističke ponude i razvoj njene kvalitete. To bi svim trenutno prisutnim turistima garantovalo nezaboravne trenutke, a samo na taj način je moguće očekivati njihov ponovni dolazak.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.